"نقاط آسیب پذیر و منفی"؛ چرا تانک های "ابرامز" قابلیت گل و لای جاده های خاکی را ندارد؟

© Photo / Public domain/U.S. Army/Sgt. Calab FranklinАмериканский танк M1A2 SEP v.3 Abrams
Американский танк M1A2 SEP v.3 Abrams - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2023
عضو شوید
افسر سابق قوای مسلح ایالات متحده در رادیو اسپوتنیک،"نقاط آسیب پذیر و منفی" تانک های "ابرامز" امریکایی که به اوکراین منتقل شده است، را خاطرنشان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، استانیسلاو کراپیونیک، افسر سابق قوای مسلح ایالات متحده می گوید که اوکراین امید زیادی به تانک های ابرامز امریکایی داشت، اما در تحویل آنها با مشکلاتی مواجه شد.
استانیسلاو کراپیونیک در رادیو اسپوتنیک گفت: "ایالات متحده قصد داشت 30 تانک ابرامز М1А1 تحویل دهد، در حالی که 10 تانک وارد اوکراین شد. وی خاطرنشان کرد که حتی اگر ابرامز یک سوپرتانک هم باشد، 10 یا 20 عدد از این تانک‌ ها هیچ چیز را در میدان جنگ تغییر نمی دهد."
وی افزود: "به محض اينکه باران های شديد در اوکرين شروع شود، اين تانک ها ديگر به ميدان جنگ نخواهد رسید. آنها مانند تمام تانک های غربی، چرخ زنجیری یا چرخ ممتد باریکی دارند و آنها به راحتی در گل و لای و چاله های جاده های خاکی گیر می افتد"
Оперативно-тактический ракетный комплекс США производства Lockheed Martin с баллистической ракетой MGM-140 ATACMS - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2023
ارتش امریکا آماده انتقال موشک های "اتک‌مز" به کی‌یف است
این کارشناس نظامی ادامه داد: "اما مشکل اصلی تعمیر و نگهداری این تانک ها خواهد بود."
استانیسلاو کراپیونیک در پایان افزود: این یک تانک نسبتاً خاص است، دارای موتور توربین گازی می‌باشد و در شرایط موقتی قابل تعمیر نیست. وی نیاز به بسته کار های هواپیمایی دارند تا این تانک ها رو جدا کنند، تمیز کنند و دوباره قابل دسترس قرار دهند. برای این کار نیاز به یک کارگاه، ابزارهای خاص و متخصصانی دارید که برای این تانک‌ها آموزش دیده اند. علاوه بر این، این تانک‌ها مواد سوخت بسیار زیاد مصرف می کند، این وسیله نقلیه به دو هزار لیتر سوخت هواپیمایی با کیفیت بالا ضرورت دارد، در طول عملیات جنگی، تانک دو تا سه بار نیاز به سوخت گیری دارد، یعنی روزانه از چهار تا شش هزار لیتر برای هر وسیله نقلیه مصرف می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала