مک‌ کال: امریکا تلاش دارد تا کارهای هراس‌افگنانه گروه طالبان را کم اهمیت جلوه دهد

© AP Photo / Evan VucciПредседатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол беседует с журналистами в Нью-Йорке, США
Председатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол беседует с журналистами в Нью-Йорке, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2023
عضو شوید
رییس کمیته پیوندهای خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته است، که حکومت امریکا تلاش می کند کارهای هراس‌افگنانه گروه طالبان را کم اهمیت جلوه دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آمو، مایکل مک کال، رییس کمیته پیوندهای خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر حکومت بایدن را در چگونگی برخورد با گروه طالبان انتقاد می‌کند و در بیانیه‌ای گفته‌ است، که امریکا تلاش می کند تا کارهای هراس‌افگنانه طالبان را کم اهمیت جلوه دهد تا طالبان را از قانون "بهره‌گیری از نیروی نظامی هراس‌افگنان" مستثنا بسازد – قانونی که یک هفته پس از حمله یازدهم سپتامبر در سال ۲۰۰۱ از سوی جورج بوش امضا شد و به نیروهای امریکایی اجازه داد تا دولت‌های پشتیبان گروه‌های هراس‌افگن را آماج قرار دهند.
Председатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол беседует с журналистами в Нью-Йорке, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2023
مک کال: پول مالیه ‌دهند‌گان امریکا نباید جیب گروه هراس افگنی هم‌چون طالبان را پر کند
این مقام بلند پایه کانگرس امریکا می‌گوید، که گروه طالبان با القاعده پیوندهای نزدیک دارند و با داعش شاخه خراسان از سال ۲۰۱۴ بدین‌سو بخاطر قدرت می‌جنگند.
مایکل مک کال، رییس کمیته پیوندهای خارجی مجلس نمایندگان تاکید کرده است: "گروه طالبان با متحدش القاعده کار می‌کند تا داعش که دشمن مشترک‌شان است شکست بخورد. این در واقع بخشی از منازعه آنان بر سر قدرت است".
عادی سازی پیوندهای امریکا با گروه طالبان و جدی نگرفتن کارهایی که آنان در برابر زنان و نظامیان پیشین افغانستان انجام می‌دهند، یکی از نگرانی‌های دیگر مایکل مک کال است.
فرید احمدی، فرمانده پیشین سپاه عملیات‌های ویژه- کماندوی افغانستان گفت: "خواست ما از جهان این است که طالبان را در برابر این جنایت‌های بشری‌شان پاسخگو بسازد و مسئله به رسمیت شناختن اصلا مطرح نشود".
در بیانیه مایکل مک کال آمده است، که امریکا نباید از بهر مبارزه طالبان با داعش، پیوندهایش را با طالبان عادی بسازد.
ظاهرا دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در پیوند با چگونگی برخورد با طالبان در سال‌های پسین تفاوت دیدگاه داشته‌اند.
اسحاق اتمر، استاد دانشگاه بر این باور است: "تا زمانی که امریکایی‌ها در میان خود به یک توافق نرسند و برخوردشان دوگانه باشد، فکر می‌کنم که در این قسمت پیشرفتی به وجود نخواهد آمد".
این انتقادها از حکومت بایدن در حالی ابراز شده است، که پیش از این جوبایدن در یک نشست خبری گفته بود که القاعده را در افغانستان به کمک طالبان سرکوب کرده است.
اما کمی پسانتر کمیته نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت ملل متحد در گزارشی از عمق پیوندهای گروه طالبان با شبکه القاعده پرده برداشت
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала