نظر لاوروف در مورد وضعیت قره باغ

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи в Москве с министром иностранных дел Ирана Хоссейном Амиром Абдоллахияном
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи в Москве с министром иностранных дел Ирана Хоссейном Амиром Абдоллахияном - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2023
عضو شوید
لاوروف: مسکو با باکو و شرکای خود برای تثبیت اوضاع در قره باغ همکاری می کند.
به گزارش اسپوتنیک، لاوروف طی کنفرانس مطبوعاتی در مورد نتایج این نشست گفت: "قوای حافظ صلح ما در این شرایط هر کاری که می توانند انجام می دهند. ما نمی توانیم افرادی را که می خواهند قره باغ را به مقصد روسیه ترک کنند مهار کنیم. ما با همکاران و همسایگان آذربایجانی برای تثبیت اوضاع در قره باغ کار می کنیم."
قره باغ شناخته نشده ناگورنو که 35 سال پیش خروج خود از شوروی آذربایجان را اعلام کرد و پس از درگیری مسلحانه با آذربایجان در سال های 1992-1994، سال ها به عنوان جمهوری به رسمیت شناخته نشده وجود داشت، پایان موجودیت خود را در 1 جنوری 2024 اعلام کرد. .
در سپتامبر 2020، جنگ در قره باغ کوهستانی از سر گرفته شد. با میانجیگری مسکو، طرفین با آتش بس موافقت کردند. طرف ارمن تمام مناطق اطراف قره باغ کوهستانی و تعدادی از مناطق که بخشی از منطقه خود مختار قره باغ کوهستانی بود را از دست داد. علاوه بر این، قوای حافظ صلح روسیه در منطقه مستقر هستند. ارمنستان هرگز قره باغ را به رسمیت نشناخت و پاشینیان صدراعظم آن در مذاکرات با غرب، سپس در یک کنفرانس مطبوعاتی در ایروان در ماه می 2023 اعلام کرد که قره باغ بخشی از خاک آذربایجان است.
Вид разрушенной части города Агдам - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2023
تاریخ پایان یافتن جمهوری قره باغ مشخص شد
آذربایجان در 19 سپتامبر 2023 عملیات نظامی را در قره باغ آغاز کرد که یکی از اهداف آن انحلال تمام ارگان های قره باغ به رسمیت شناخته نشده بود. ایروان این اقدامات را تجاوز توصیف کرد و گفت که هیچ واحد ارمنی در قره باغ وجود ندارد. یک روز بعد، با میانجیگری نیروهای حافظ صلح روسیه، توافقی در مورد آتش بس حاصل شد؛ از جمله شرایط آتش بس، به ویژه خلع سلاح تشکیلات ارمنی مشخص شد. پس از آن، چندین دور مذاکره بین نمایندگان قره باغ و باکو انجام شد که به ادغام منطقه در جمهوری اختصاص داشت. الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان گفت که آذربایجان تمامیت ارضی خود را احیا کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала