تاریخ پایان یافتن جمهوری قره باغ مشخص شد

© Sputnik / Aram Nersesyan /  مراجعه به بانک تصاویر Вид разрушенной части города Агдам
Вид разрушенной части города Агдам - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2023
عضو شوید
سر از اول جنوری 2024 جمهوری قره باغ کوهستانی ملغی می گردد.
به گزارش اسپوتنیک، طبق فرمان رئیس جمهوری NKR به رسمیت شناخته نشده جمهوری قره باغ کوهستانی (آرتساخ) سر از اول1 جنوری 2024 وجود خود را متوقف می کند.
در ارتباط با شرایط سخت نظامی-سیاسی کنونی، بر اساس اولویت تامین امنیت فیزیکی و منافع حیاتی مردم آرتساخ، با در نظر گرفتن توافق حاصل شده با میانجیگری قوماندان قوای حافظ صلح روسیه با نمایندگان قوای روسیه. جمهوری آذربایجان که عبور آزادانه، داوطلبانه و بدون مانع ساکنان قره باغ کوهستانی، از جمله پرسنل نظامی که اسلحه خود را به زمین گذاشته اند، با اموال و وسایل نقلیه خود در امتداد کریدور لاچین تضمین می شود و بر اساس ماده 93 قانون اساسی این کشور هدایت می شود. به این اساس، قره باغ تصمیم گرفته است:
1. تمام مؤسسات و سازمان‌های دولتی زیرمجموعه ادارات خود را تا اول جنوری 2024 منحل کرده و جمهوری قره‌باغ کوهستانی (آرتساخ) از بین می‌رود.
2. جمعیت قره باغ کوهستانی، از جمله ساکنان خارج از جمهوری، پس از لازم الاجرا شدن این فرمان، با شرایط ادغام مجدد ارائه شده توسط جمهوری آذربایجان، به منظور اتخاذ تصمیم مستقل و فردی در مورد جمهوری آذربایجان آشنا می شوند. آینده در مورد امکان ماندن (بازگشت) به قره باغ کوهستانی.
این مصوبه بلافاصله پس از انتشار لازم الاجرا می باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала