ممکن است کمک به اوکراین به دلیل فساد متوقف گردد

© iStock.com / Ruslan LytvynМонумент Независимости в Киеве, Украина
Монумент Независимости в Киеве, Украина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2023
عضو شوید
پولیتیکو با استناد به یک سند دولتی که به دست آورده است، می نویسد: تصور فساد در اوکراین می تواند اعتماد رهبران خارجی را تضعیف کند و منجر به توقف کمک های غرب به کیف شود.
به گزارش اسپوتنیک، همانطور که این روزنامه اشاره می کند، دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، بسیار بیشتر از آنچه در سطح عمومی اعتراف می کند، نگران مشکل فساد در اوکراین است. بر اساس گزارش این روزنامه، این سند نشان میدهد که "درک فساد در بالاترین سطح" می تواند "اعتماد عمومی اوکراین و رهبران کشورهای خارجی را به دولت زمان جنگ تضعیف کند."
این نشریه می‌نویسد: "این سند تأکید می‌کند که فساد می‌تواند متحدان غربی را وادار کند که نبرد اوکراین علیه تهاجم روسیه را کنار بگذارند و کیف نمی‌تواند تلاش‌ها برای مبارزه با فساد را به تاخیر بیندازد.
به نوشته این روزنامه، مقامات امریکایی می خواهند به اوکراین برای کاهش سطح فساد در این کشور فشار بیاورند، به ویژه به این دلیل که "دالرهای امریکایی در خطر است". همانطور که این نشریه خاطرنشان می کند، مشکل فساد در اوکراین، مدت هاست که مقامات امریکایی را نگران کرده است، اما از زمان شروع درگیری مسلحانه در سال 2022، اهمیت این موضوع کمرنگ شده است. این نشریه خاطرنشان می‌کند که بحث در مورد این مشکل می‌تواند "مخالفین کمک‌های امریکا به اوکراین را تشویق کند" که شامل قانون‌گذاران جمهوری‌خواه است که با کمک به کیف مخالفند.
Флаги Украины и США у здания Капитолия в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2023
امریکا مشکل فساد در اوکراین را پذیرفت
این روزنامه به نقل از یک مقام امریکایی که نامش فاش نشده، می نویسد که دولت بایدن در حال مذاکره با مقامات اوکراینی در مورد امکان مشروط کردن کمک های اقتصادی آینده به کیف در اجرای اصلاحات برای مبارزه با فساد و همچنین در مورد اینکه اوکراین تبدیل به یک کشور خواهد شد. کشوری جذاب برای سرمایه گذاری خصوصی همزمان، همانطور که همکار روزنامه خاطرنشان کرد، چنین شرایط برای کمک نظامی به اوکراین در نظر گرفته نمی شود.
پیش از این، گیتاناس ناوسدا، رئیس جمهور لیتوانیا، گفته بود که افشائی فساد در اوکراین بر تصمیم کشورهای غرب برای تامین سلاح به کیف تاثیر می گذارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала