اتحادیه اروپا از تصویب بودجه در امریکا بدون در نظر داشت مصارف درگیری در اوکراین ابراز تاسف کرد

© Sputnik / Пресс-служба МИД РФ /  مراجعه به بانک تصاویر Верховный представитель Евросоюза по иностранным делам и политике безопасности Жозеп Боррель
Верховный представитель Евросоюза по иностранным делам и политике безопасности Жозеп Боррель - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2023
عضو شوید
بورل: اتحادیه اروپا از پیش نویس بودجه ایالات متحده بدون کمک به کی‌یف متعجب و متاسف است.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت که اتحادیه اروپا از پروژه بودجه دولت ایالات متحده در "لحظه آخر" که تخصیص بودجه برای کمک به کی‌یف را پیش بینی نمی کند، متعجب و متاسف است.
روزنامه اسپانیایی Pais به نقل از بورل در مورد وضعیت ایالات متحده گفت: "ما از تصمیمی که در آخرین لحظه گرفته شد شگفت زده شدیم که باید بسیار متاسف باشیم، بیایید امیدوار باشیم که این حرف آخر نباشد."
در عین حال، بورل خاطرنشان کرد که حمایت اروپا از اوکراین به ایالات متحده و همچنین به نتایج حمله اوکراین که بسیاری از رسانه های غربی آن را شکست خورده می دانند، بستگی ندارد.
بورل گفت: "حمایت اتحادیه اروپا به پیشرفت در میدان جنگ بستگی ندارد."
وی افزود که اتحادیه اروپا نه تنها به حمایت مداوم از اوکراین ادامه خواهد داد، "بلکه آن را نیز افزایش خواهد داد."
روز یکشنبه مشخص شد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قانونی را امضا کرد که توسط کنگره تصویب شده است که به مدت 45 روز - تا 17 نوامبر - به بودجه دولت ادامه می دهد. این قانون تخصیص بودجه برای نیازهای اوکراین را پیش بینی نمی کند. خود بایدن قبلا گفته بود که واشنگتن "تحت هیچ شرایطی" نمی تواند از حمایت از کی‌یف دست بردارد.
Джо Байден - президент США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2023
بایدن لایحه بودجه دولت بدون کمک به اوکراین را امضا کرد
"شات داون" در ایالات متحده، توقف کار سازمان‌های دولتی به دلیل کمبود بودجه است. در چنین سناریویی، کارمندان دولتی که در کارهای حیاتی شرکت دارند، مجبور می‌شوند بدون دستمزد به انجام وظایف خود ادامه دهند، در حالی که سایرین از کار اخراج خواهند شد. دولت ایالات متحده قبلاً اعتراف کرده بود که تعطیلی می تواند عواقب فاجعه باری برای کل کشور داشته باشد.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین تاکید کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تاثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала