بایدن لایحه بودجه دولت بدون کمک به اوکراین را امضا کرد

© Doug MillsДжо Байден - президент США
Джо Байден - президент США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2023
عضو شوید
بایدن پیش نویس بودجه 45 روزه را بدون کمک به کی‌یف امضا کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قانونی را امضا کرد که به تصویب کنگره رسیده است که به دولت این امکان را می دهد که به مدت 45 روز - تا 17 نوامبر - به تامین مالی کار خود ادامه دهد.
دولت آمریکا گفت: "در روز شنبه، 30 سپتامبر، رئیس جمهور امریکا قانون HR 5860 را امضا کرد که اعتبارات لازم را تا 17 نوامبر 2023 به آژانس های فدرال ارائه می کند و برخی از اختیارات منقضی را تمدید می کند."
این قانون تخصیص بودجه برای نیازهای اوکراین را پیش بینی نمی کند. خود بایدن قبلا گفته بود که واشنگتن "تحت هیچ شرایطی" نمی تواند از حمایت از کیف دست بردارد.
امضای این قانون خطر "شات داون" در ایالات متحده را از بین برد، که در غیر این صورت در اوایل اکتبر رخ می داد.
Здание Капитолия в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2023
پیامد تعطیلی دولت امریکا؛ مجلس نمایندگان طرح مالی دولت را بدون کمک به کی‌یف ارائه کرد
تعطیلی، یعنی تعلیق دولت فدرال، می تواند از اول اکتبر آغاز شود اگر کنگره قبل از آن بودجه جدید را به توافق نرساند. این امر به دلیل اختلاف نظر بین دولت ایالات متحده و قانونگذاران در مورد حجم و اقلام بودجه با مشکل مواجه شد. کاخ سفید جمهوری خواهان را به امتناع از همکاری متهم کرده است و اقلیت جمهوری خواه در سنا و اکثریت مجلس نمایندگان با اقدامات مقامات از جمله در حل بحران مرزی موافق نیستند.
یکی دیگر از موانع، گنجاندن بودجه برای کمک به اوکراین در بودجه است. بنابراین، چندین نماینده کنگره قول دادند که تا زمانی که این سند شامل تخصیصی برای رژیم کیف باشد، به تصویب آن رای منفی خواهند داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала