سوناک: سربازان انگلیسی به اوکراین اعزام نخواهند شد

© AP Photo / Kin CheungНовый премьер-министр Великобритании Риши Сунак выступает на Даунинг-стрит в Лондоне
Новый премьер-министр Великобритании Риши Сунак выступает на Даунинг-стрит в Лондоне  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2023
عضو شوید
ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا می گوید که سربازان انگلیسی برای جنگ در اوکراین اعزام نخواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا گفت که سربازان انگلیسی برای شرکت در درگیری در اوکراین اعزام نمی شوند و آموزش نظامیان اوکراینی در خاک این کشور موضوع زمان حال نیست.
پیش از این، گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا گفته بود که بریتانیا در حال بررسی امکان استقرار ارتش خود در اوکراین برای آموزش نیروهای مسلح اوکراین است.
اسکای نیوز به نقل از سوناک گفت: "هیچ سرباز انگلیسی برای جنگ در درگیری فعلی وجود ندارد."
نخست وزیر بریتانیا افزود که آموزش نظامی در اوکراین امکان پذیر است، اما اکنون نه.
Ракета Taurus, запущенная с истребителя F-15K. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2023
روسیه در مورد تحویل احتمالی موشک های تاروس به کی‌یف اظهار نظر کرد
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تأمین تسلیحات، بلکه آموزش پرسنل... در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала