سرمایه گذاری مشترک تولید جنگ افزار آلمان و اوکراین "طرح پولشویی" است

© AFP 2023 / INA FASSBENDERA cyclist rides past the logo of German defence company and automotive supplier Rheinmetall at their headquarters in Duesseldorf, western Germany, on April 21, 2022.
A cyclist rides past the logo of German defence company and automotive supplier Rheinmetall at their headquarters in Duesseldorf, western Germany, on April 21, 2022. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2023
عضو شوید
برنامه های برلین و کیف برای سرمایه گذاری مشترک در خاک اوکراین در آینده قابل پیش بینی بعید است اجرا شود.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی لئونکوف، تحلیلگر نظامی و سردبیر مجله آرسنال اوتچستوا (آرسنال سرزمین پدری) به اسپوتنیک گفت: برنامه های برلین و کیف برای سرمایه گذاری مشترک در خاک اوکراین در آینده قابل پیش بینی بعید است اجرا شود.
سازنده تسلیحات آلمانی راین متال از اداره فدرال ضد انحصار این کشور برای راه‌اندازی سرمایه‌گذاری مشترک با صنعت دفاعی اوکراین، که پیش از این به نام اوکروبرونپروم شناخته می‌شد، مجوز دریافت کرده است.

به گفته راین متال، "شرکت سرمایه گذاری مشترک در کیف مستقر خواهد شد و در خدمات و نگهداری و همچنین مونتاژ، تولید و توسعه وسایل نقلیه نظامی شرکت خواهد کرد".

این تحولات در حالی رخ می دهد، که یک روزنامه امریکایی گزارش داد که کی یف قرار است میزبان مقامات غربی و سازندگان بین المللی تسلیحات در روز جمعه باشد که به عنوان فرصتی برای افزایش تولید تسلیحات در داخل اوکراین معرفی می شود.
این روزنامه به نقل از دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین نوشته است، که انتظار می رود نمایندگان 165 پیمانکار نظامی از 26 کشور در این مجمع شرکت کنند.
الکسی لئونکوف به اسپوتنیک گفت، که کیف و برلین در حال حاضر در حال نوشتن توافقنامه ای هستند که به گونه ای ارائه می شود که گویی تصمیم درباره پرداخت ها پیش از این گرفته شده است.
این تحلیلگر روسی خاطرنشان کرد: در واقع عوامل متعددی وجود دارد که این برنامه های برلین و کیف را مشکوک می کند.
به گفته لئونکوف، اول و مهم‌تر از همه، اوکراین درگیر خصومت‌ها است، به این معنی که بخش صنعتی آن اغلب در معرض حملات موشکی روسیه و حملاتی که توسط پهپادهای جنگی دوربرد روسیه انجام می‌شود، قرار دارد.

"دوما، بدهی ملی اوکراین با کمبود نقدینگی به زودی به 100٪ نزدیک می شود، یعنی در آینده نزدیک یک کشور ورشکسته خواهد بود و مشخص نیست که چگونه می توان در این کشور سرمایه گذاری کرد. این تحلیلگر هشدار داد که امیدهای سرمایه گذاران برای نوعی اثر اقتصادی ناشی از سرمایه گذاری مشترک ممکن است هرگز برآورده نشود زیرا مشخص نیست چه کسی پرداخت ها را انجام خواهد داد".

آخرین اما نه کم اهمیت، راین متال- یک شرکت با فناوری پیشرفته - به احتمال زیاد مجبور است پول خود را برای آموزش کارگران اوکراینی خرج کند تا طبق گفته لئونکوف، آنها بتوانند بر اساس فناوری آلمانی نام خود را حفظ کنند.
A visitor walks past a guide missile ground target KEPD 350 manufactured by the Swedish-German company Taurus at the International Defence and Security fair of Madrid, on May 17, 2023.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2023
ترس آلمان از پاسخ روسیه به فرستادن تاروس به نیروهای مسلح اوکراین
تنها کاری که می توان انجام داد، از یک طرف انجام برخی روابط عمومی و از سوی دیگر - حذف پولی است که هرگز صرف ایجاد کارگاه های سرمایه گذاری مشترک و سایت های تولید نمی شود.
این تحلیلگر گفت که می توان به راحتی انگشت خود را به سمت موشک های روسی گرفت که ادعا می شود سایت های سرمایه گذاری مشترک را نابود کرده اند. وی تاکید کرد که حتی اگر عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین انجام نشود، ایجاد این سرمایه گذاری مشترک می تواند زمان زیادی را ببرد.

سردبیر آرسنال اوتچستوا تاکید کرد: "این پروژه در سطح افراد دیوانه است. برنامه ریزی زمانی که کشتی شما در حال غرق شدن است به منزله این است که کاپیتان تایتانیک برنامه ریزی می کند که مثلاً دفعه بعد به پکن سفر کند. بنابراین هیچ سرمایه‌گذار جدی روی این پروژه سرمایه‌گذاری نمی‌کند، این پروژه از نظر پولشویی بسیار جذاب است".

Флаг Германии на здании Рейхстага - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2023
آلمان جدیدترین "ابر پهپادها" را به اوکراین خواهد داد
طرح‌های برلین و کی‌یف برای ایجاد یک سرمایه‌گذاری مشترک در مقابله با ضدحمله نافرجام اوکراین، که در آغاز ماه جون آغاز شد و تاکنون جان بیش از 71000 سرباز اوکراینی را گرفته است، انجام می‌شود. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: نیروهای مسلح اوکراین که بیش از 500 تانک و 18000 خودروی زرهی از انواع مختلف را از آغاز عملیات ضد حمله از دست داده‌اند، هیچ پیشرفتی در تمام خطوط مقدم نداشته‌اند.

"مسکو بارها از طرح‌های ایجاد واحدهای تولید تسلیحات در اوکراین انتقاد کرده است و دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آغاز ماه روان گفت، که اگر غرب تصمیم به جا به جایی نیروگاه‌های نظامی در خاک اوکراین بگیرد، آنها مورد توجه ویژه نیروهای مسلح روسیه قرار خواهند گرفت".

وی افزود: جا به جایی احتمالی کارخانه‌های نظامی غربی در اوکراین به هیچ وجه نمی‌تواند بر "تعیین از پیش تعیین شده اجرای موفقیت‌آمیز و تکمیل عملیات ویژه نظامی [روسیه] تأثیر بگذارد".
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، به نوبه خود، در یک نشست خبری در اوایل سپتامبر گفت، که اگر برنامه‌هایی برای توسعه تولید تسلیحات در اوکراین اجرا شود، روسیه "اقدامات لازم را برای توقف تهدیدها در برابر امنیت خود اتخاذ خواهد کرد".

زاخارووا گفت: "ما چنین مقاصدی را تأیید دیگری بر دخالت مستقیم مجتمع نظامی-صنعتی و محافل حاکمه کشورهای غربی در درگیری‌های مسلحانه و پشتیبانی از رژیم جنایتکار کی‌یف می‌دانیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала