در استونی، مردی به دلیل داشتن برچسب "من روسی هستم" روی موترش جریمه شد

CC BY-SA 2.0 / Ville Säävuori / Estonian FlagФлаг Эстонии
Флаг Эстонии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2023
عضو شوید
در تالین، مردی به دلیل برچسب "من روسی هستم" روی ماشینش 500 یورو جریمه شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی اداره پولیس ناگانو گزارش داد، در تالین، مردی به دلیل استفاده از برچسب "من روسی هستم" روی موترش جریمه شد.
در اواسط سپتامبر، عکس‌هایی از یک خودروی سیاه رنگ BMW در حال حرکت در خیابان‌های پایتخت استونی با کتیبه‌هایی به زبان روسی در شبکه‌های اجتماعی ظاهر شد. روی شیشه عقب ماشین نوشته بود: "من روسی هستم" و زیر شیشه سمت راننده: "جوخه ضد نازیسم".
کاربران محلی از پولیس خواستند تا راننده را پیدا کرده و به روسیه اخراج کند. بعداً آغازگر استفاده از چنین برچسب هایی شروع به توزیع آن در اینترنت کرد. در نتیجه ده‌ها خودرو با برچسب‌های مشابه در جاده‌های تالین و دیگر شهرهای استونی ظاهر شدند.
این مرد بارها در شبکه‌های اجتماعی از مردم خواست تا برچسب‌هایی بر روی خودروهای خود بچسبانند: "من روسی هستم"، "اداره مبارزه با نازیسم"، "قدرت در حقیقت" و سایر نمادهای حمایت از روسیه .
پولیس او را به دلیل تحریک نفرت 500 یورو جریمه کرد. در این بیانیه آمده است: اگر مردی رفتار خود را تغییر ندهد و تخلف مشابه دیگری مرتکب شود، ممکن است مشمول مسئولیت کیفری شود.
Здание посольства России в Риге, архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2023
شورای حقوق بشر از سازمان ملل خواست تا به تهدید اخراج روس ها از لتونی توجه کند
به گفته رایگو پرانتس، رئیس بخش رویه اداره پولیس لانه-هاریو، چنین برچسب‌هایی و همچنین نشان ارتش روسیه به شکل خرس، ماهیت تحریک‌آمیز دارند و ظاهراً هدفشان ایجاد تنش در جامعه است.
در ماه آپریل، دومای دولتی روسیه پیش نویس درخواست تجدیدنظر در مورد غیرقابل پذیرش بودن سیاست های سرکوبگرانه لتونی، لیتوانی و استونی در قبال شهروندان روسی زبان را تصویب کرد. همانطور که نویسندگان این سند خاطرنشان کردند، در کشورهای بالتیک، ملی‌گرایی و عدم مدارا نسبت به روس‌ها، زورگویی به کودکان در مدارس، آزار و اذیت روزنامه‌نگاران و جایگزینی حقایق تاریخی را تشویق می‌کنند. مجلس سفلی پارلمان خواستار آن شد که رهبری این کشورها از نقض حقوق آنها دست بردارد و اصول حقوق بین الملل را رعایت کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала