کابلوف: روسیه افغانستان را با محصولات نفتی تامین می کند

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر Железнодорожные цистерны для нефтепродуктов
Железнодорожные цистерны для нефтепродуктов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2023
عضو شوید
نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه می‌گوید، فدراسيون روسيه محصولات نفتی افغانستان را تامين می كند، اما هرگز صحبتی از انتقال سلاح به دولت طالبان نشده است
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه برای افغانستان گفت، روسیه به تعهدات قراردادی خود برای تامین محصولات نفتی به افغانستان عمل می کند، اما هرگز صحبتی از انتقال سلاح به دولت طالبان نشده است.
این دیپلمات گفت: "سال گذشته، افغان ها قراردادی را با روسیه برای تامین فرآورده های نفتی منعقد کردند. من می توانم تایید کنم که این همکاری ادامه دارد." وی در عین حال تاکید کرد که "هیچ وقت درباره سلاح صحبتی نشده است". "روسیه به طالبان سلاح نمی دهد. آنها خودشان به اندازه کافی سلاح دارند."
به گفته او، دولت افغانستان به پروژه های زیربنایی علاقه مند است. "به طور مثال، همه به خاطر دارند که اتحادیه جماهیر شوروی در افغانستان بیش از 140 ساختمان ساخت. اکثر آنها در حال حاضر ویران شده اند، "کابولوف اشاره کرد. "طالبان از مسکو درخواست کردند که به بازسازی آنها بازگردند، اما اکنون این غیرممکن است. منابع روسیه محدود است".
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2023
وزارت امور خارجه: لاوروف قصد ندارد با طالبان دیدار کند
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در مورد عرضه محصولات های نفتی از روسیه به افغانستان خاطرنشان کرد که این محصولات تأثیر بسیار مثبتی بر بازار مصرف این کشور دارد. وی خاطرنشان کرد: در عین حال افغان‌ها از ایران و ترکمنستان نیز سوخت دریافت می‌کنند.
پروژه های مشترک
کابولوف اذعان کرد که روسیه و افغانستان هنوز "پروژه ای پیشرفته" ندارند، اما "چندین طرح بزرگ وجود دارد که روسیه نیز می تواند در تئوری به آنها بپیوندد".
وی به عنوان نمونه به ساخت خط لوله گاز تاپی (ترکمنستان - افغانستان - پاکستان - هند) از ترکمنستان به افغانستان و سپس به پاکستان و هند و همچنین پروژه CASA-1000 برای انتقال برق از تاجیکستان و قرقیزستان به افغانستان و پاکستان اشاره کرد.
این دیپلمات توضیح داد: "هزار مگاوات بهتر از هیچ است و این یک قطره برای نیازهای افغانستان است."
Кабулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2023
روسیه شرایط خود را برای به‌رسمیت شناختن طالبان اعلام کرد
همانطور که نماینده ویژه رئیس جمهور خاطرنشان کرد، "همه اینها باید با جزئیات محاسبه شود" زیرا "تنها در این صورت مشخص می شود که سرمایه گذاری روسیه در این پروژه ها چقدر سودآور خواهد بود."
بنابراین، او به برآوردهای تحلیلگران استناد کرد که بر اساس آن به احتمال زیاد توسعه ذخایر لیتیوم در افغانستان از نظر اقتصادی سودمند نیست، اگرچه "اکنون این یک موضوع مد روز است" زیرا این فلز برای کارکرد باتری ها مورد نیاز است.
کابلوف در پایان گفت: "علاوه بر این، برای توسعه هر گونه ذخایر، منبع اصلی آب است. و مشکلات بزرگی در این زمینه در افغانستان وجود دارد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала