خروج سفیر فرانسه به پاریس با برگزاری کنسرت در پایتخت نایجر جشن گرفته شد + ویدئو

© AFP 2023Протесты возле авиабазы в Ниамее с требованием вывода французских военных сил из Нигера
Протесты возле авиабазы в Ниамее с требованием вывода французских военных сил из Нигера - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2023
عضو شوید
یک گروه نایجر‌ای به مناسبت خروج سفیر فرانسه کنسرتی در مرکز نیامی برگزار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک گروه معروف موسیقی در نیجر - "Gumbe star" - کنسرتی را در مرکز نیامی برگزار کرد و هزاران نفر از طرفداران خود را برای جشن گرفتن خروج سفیر فرانسه از این کشور و در حمایت از نظامیان به قدرت رسیده، گرد هم آورد.
"
مکان کنسرت به صورت نمادین انتخاب شد - صحنه در خیابان فرانکفونی مونتاژ شد. همه می توانستند به اجرای بت های خود کاملاً رایگان گوش دهند. در گروه کر یکی از ترانه ها، این جمله با شادی حضار شنیده شد: "ما به تیچیانی (رئیس شورای ملی دفاع از وطن، ژنرال عبدالرحمن تچیانی) نیاز داریم."
وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که سفیر فرانسه در نیامی سیلوین ایت وارد پاریس شده است. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه گفت پاریس سفیر خود در نیامی و تمامی کارکنان سفارت در نیجر را فرا می خواند. مکرون همچنین گفت که ارتش فرانسه تا پایان سال 2023 این کشور را ترک خواهد کرد.
Нигерские военнослужащие во время митинга сторонников военного переворота на стадионе в Ниамее - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2023
کارشناس: بدون حمایت خارجی "اکواس" قادر نخواهد بود به نایجر حمله کند
روز 26 جولای امسال، گروهی از نظامیان عضو گارد ریاست جمهوری در نایجر شورش کردند و برکناری رئیس جمهور این کشور محمد بازوم را اعلام کردند. برای اداره کشور، شورای ملی دفاع از میهن به ریاست جنرال عبدالرحمن تیچیانی فرمانده گارد ریاست جمهوری تشکیل شد. در 10 اگست، تیچیانی فرمان تشکیل دولت انتقالی را امضا کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала