پشتیبانی وزیران کانادایی از کناره گیری رئیس مجلس به دلیل رسوایی با مرد اس اس

© Depositphotos.com / IrynaTolmФлаги Канады в Оттаве
Флаги Канады в Оттаве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2023
عضو شوید
وزیران کانادایی از کناره گیری رئیس مجلس به دلیل پشتیبانی از اس اس پشتیبانی کردند.
به گزارش اسپوتنیک، کانال تلویزیونی کانادایی CBC به نقل از منابع گزارش می دهد، که شماری از اعضای کابینه وزیران کانادا از حزب لیبرال به رهبری نخست وزیر جاستین ترودو از کناره گیری آنتونی روتا، رئیس مجلس عوام، در پیوند با تکریم وی از مرد اس اس اوکراین در پارلمان پشتیبانی کردند.
این نشریه می گوید: "شماری از وزیران دولت حزب لیبرال می گویند، که روزهای آنتونی روتا به عنوان رئیس مجلس عوام به شماره افتاده است".
РОГОВ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2023
مقام روس: مقامات کانادایی در مورد نازی ها "خود را به نادانی زدند"
این شبکه تلویزیونی خاطرنشان می شود، که چند تن از اعضای دولت و مجلس به شرط فاش نشدن نام شان از کناره گیری رئیس مجلس پشتیبانی می کنند و متذکر می شوند، که نمی توانند در رای گیری احتمالی درباره ای کناره گیری از وی پشتیبانی کنند.
یادآوری می کنیم، که روز سه‌شنبه، ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا آشکارا اعلام کرد که روتا باید به دلیل احترام به یک مرد اس‌اس اوکراینی در پارلمان کناره گیری کند.
یادآوری می کنیم، که راث یاروسلاو هونکا 98 ساله را در 22 سپتامبر به افتخار دیدار ولادیمیر زلنسکی که او را "یک سرباز اوکراینی-کانادایی جنگ جهانی دوم که برای استقلال اوکراین در برابر روس ها جنگید" معرفی کرد، به یک جلسه پارلمانی دعوت کرد. سخنران هونکا را قهرمان اوکراینی و کانادایی خواند. همه حاضران، از آن میان ترودو و زلنسکی و همسرش، چندین بار از پیرمرد استقبال کردند. زمانی که مشخص شد که هونکا به عنوان بخشی از لشکر 14 داوطلب گرنادیر اس اس گالیسیا، که نه تنها با ارتش سرخ می جنگید، بلکه در برابر یهودیان، لهستانی ها، بلاروس ها و اسلواکی ها نیز جنایت هایی انجام می داد، "در برابر روس ها" می جنگید، رسوایی به راه افتاد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала