مقام روس: مقامات کانادایی در مورد نازی ها "خود را به نادانی زدند"

© Sputnik / Владимир ТрефиловРОГОВ
РОГОВ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2023
عضو شوید
مقامات کانادایی، از جمله نخست وزیر جاستین ترودو، چهره‌ متعجب نشان داده اند و به قول معروف "خود را به نادانی زدند".
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر روگوف، رئیس کمیسیون اتاق عمومی فدراسیون روسیه برای حفاظت از حاکمیت، پروژه های میهن پرستانه و حمایت از جانبازان به ریانووستی گفت: مقامات کانادایی در تلاش برای کنار گذاشتن تاریخچه یاروسلاو هونکا، که در پارلمان از او تحسین شد، "خود را به نادانی زدند".
هونکا 98 ساله به افتخار دیدار ولادیمیر زلنسکی به جلسه جمعه پارلمان کانادا دعوت شد و به عنوان یک جانباز مبارزه با روس ها در حضور حاضران مورد تشویق قرار گرفت. در واقع، معلوم شد که او یک جنگجوی سابق در بخش داوطلبانه نیروهای اس اس گالیسیا است که برای ملی گرایان اوکراینی کار می کرد و نه تنها با ارتش سرخ می جنگید، بلکه به خاطر جنایات علیه یهودیان، پولندی ها، بلاروس ها و اسلواکیا ها نیز مورد توجه قرار گرفت. آنتونی روتا، رئیس مجلس عوام، مسئولیت دعوت از این ملی‌گرای اوکراینی به پارلمان را بر عهده گرفت و گفت که اطلاعات تکمیلی که او را از این تصمیم پشیمان می کرده است، بعداً به او اطلاع داده شد.
روگوف به آژانس گفت: "ولادیمیر روگوف در این زمینه گفت:" اکنون مقامات کانادایی، از جمله نخست وزیر جاستین ترودو، عقب نشینی کرده اند، چهره ای متعجب نشان داده اند و به قول معروف "خود را به نادانی زدند". آنها می گویند که ما هیچ چیز نمی دانیم و درگیر این ماجرا نیستیم. اگرچه ما به خوبی می‌دانیم که اگر فرصتی پیش می‌آمد، ترودو و زلنسکی با این شرور فاشیست دیدار می کردند."
Здание парламента Канады - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2023
وزارت خارجه پولند خواستار استعفای رئیس مجلس عوام کانادا شد
به گفته وی، کانادا خود را کشوری نشان داده است که جنایتکاران فاشیست در آن پناه گرفته اند و مورد احترام هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала