وزارت خارجه پولند خواستار استعفای رئیس مجلس عوام کانادا شد

© AFP 2023 / Geoff RobinsЗдание парламента Канады
Здание парламента Канады - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2023
عضو شوید
پولند به دلیل احترام به کهنه سرباز نازی در جلسه پارلمان کانادا "اس‌اس" استعفای رئیس مجلس عوام کانادا را درخواست کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آرکادیوس مولارچیک، معاون وزیر امور خارجه پولند می گوید که رئیس مجلس عوام کانادا پس از رسوایی استقبال از یک اوکراینی عضو سابق "اس اس" (کهنه سرباز نازی)، باید استعفا دهد.
زمانی که مشخص شد یک سربازسابق اس اس اوکراینی به نام یاروسلاو هونکا که به پارلمان کانادا دعوت شده بود، به عنوان بخشی از لشکر 14 داوطلب گرنادیر "گالیسیا" نیروهای اس اس که نه تنها با ارتش سرخ می جنگید، رسوایی به راه افتاد. این موضوع همچنین به دلیل جنایات این گردان علیه یهودیان، پولندی ها، بلاروس ها و سلواکیا ها مورد توجه قرار گرفت. در این زمینه، آنتونی روتا، رئیس مجلس عوام گفت که از تمام جزئیات زندگی نامه هونکا 98 ساله اطلاعی ندارد و اکنون از اقدام خود پشیمان است و از همکارانش عذرخواهی می کند.
Ветераны Украинской Повстанческой Армии празднуют День Героев во Львове - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2023
مشارکت پیرمرد نازی در پارلمان کانادا
مولارچیک گفت: "این یک سازش بزرگ رئیس مجلس عوام، فقدان بینش، ناآگاهی از تاریخ است. و من معتقدم که با چنین سازش بزرگی باید از سمت رئیس مجلس استعفا داد."
به گفته وی، "سربازان Waffen-SS متعلق به جنایتکارترین واحدهای آلمان بودند، مرتکب جنایات جنگی گسترده - در درجه اول علیه پولندی ها و یهودیان" و مرتکب وحشیگری های باورنکردنی شدند." و امروز عدم محکومیت بی چون و چرای این افراد و در عین حال تجلیل از آنها سازش بزرگی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала