وزیر خارجه تونس به اسپوتنیک: صندوق بین المللی پول باید به کشورها خدمت کند و نه برعکس

© Sputnik / Vitaliy BelousovМинистр иностранных дел Тунисской Республики Хемаиес Жинауи и министр иностранных дел России Сергей Лавров на встрече в Москве
Министр иностранных дел Тунисской Республики Хемаиес Жинауи и министр иностранных дел России Сергей Лавров на встрече в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه تونس درباره ای پیوندهای دشوار با صندوق بین المللی پول و تغییر جهت گیری احتمالی تونس به شرق روشنگری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نبیل عمار وزیر خارجه تونس در یک کنفرانس خبری پس از دیدار با سرگئی لاوروف در مسکو در پاسخ به پرسش اسپوتنیک درباره ای پیوندهای دشوار با صندوق بین المللی پول و تغییر جهت گیری احتمالی تونس به شرق گفت: "می دانید، در تونس سنت نیست که یک شریک را به نفع شریک دیگر رها کنید. ما کانال های باز گفت و گو، مشارکت و همکاری با همه شریک های خود داریم. ما هرگز نگفته‌ایم که با صندوق بین‌المللی پول قطع رابطه کرده‌ایم، با صندوق بین‌المللی پول بحث می‌کنیم، اما به آن می‌گوییم: این محدودیت‌های ما است و شرایط ما این است و این باید روشن شود. ثبات کشور، حفاظت از محروم ترین اقشار جامعه، امنیت - اینها خطوط قرمز ما هستند که در چارچوب آنها کاملاً آماده گفت و گو هستیم".
بریکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2023
تونس در حال بررسی پیوستن به گروه بریکس است
وزیر خارجه تونس خاطر نشان کرد: "یکم این توهین به کسی نیست. به عبارت ساده، ما حاضریم همه راه حل ها را در نظر بگیریم. ما اصلاحات لازم را انجام می دهیم، اما نباید امنیت کشور، ثبات آن را با بکارگیری از دستورکارهایی که در کشورهای دیگر و در زمان های دیگر به خوبی دیده ایم، نتایج کاملاً فاجعه باری را به خطر بیندازیم. صندوق بین المللی پول باید به کشورها خدمت کند، نه برعکس".
یادآوری می کنیم، که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه با نبیل عمار وزیر امور خارجه تونس در مسکو گفت و گو کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала