وزیر خارجه طالبان در فرمت مسکو در کازان شرکت خواهد کرد

© Twitter account of GMICafghanistanمولوی امیرخان متقی
مولوی امیرخان متقی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2023
عضو شوید
کابلوف: وزیر خارجه طالبان در نشست مشورتی مسکو در کازان اشتراک خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، رئیس اداره دوم آسیایی وزارت امور خارجه می گوید امیرخان متقی وزیر امور خارجه طالبان ، روز دوشنبه به روسیه پرواز کرد تا در فرمت مشورتی مسکو در مورد افغانستان در کازان شرکت کند.
کابلوف در پاسخ به سوال مربوطه گفت: "بله، او امروز خواهد آمد."
به گفته این دیپلمات، در عین حال، نمایندگان ایالات متحده "دعوت نشده بودند و قصد نداشتند به عنوان ناظر در این نشست شرکت کنند." همانطور که کابلوف خاطرنشان کرد، قالب "تروئیکا" گسترده در مورد افغانستان با مشارکت ایالات متحده اکنون در واقع کار نمی کند. وی افزود: "این قالب با چهار کشور، روسیه، چین، پاکستان، ایران جایگزین شد."
همانطور که کابلوف خاطرنشان کرد، روسیه انتظار دارد که در نشست کازان، کشورهای منطقه موضع خود را در مورد ایجاد یک دولت قومی سیاسی فراگیر در افغانستان و تقویت مبارزه با تهدیدهای منتج از قبیل تروریسم و ​​مواد مخدر تایید کنند.
فرمت کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2023
چرا طالبان به فرمت مسکو دعوت شدند؟
نشست مسکو در مورد افغانستان در 29 سپتامبر در کازان برگزار می شود که قرار است در این دیدار در مورد وضعیت کنونی افغانستان، مسایل آشتی بین الافغانی، تضمین امنیت منطقه ای و بازسازی کشور پس از جنگ گفتگو شود. در پی این رویداد، قرار است بیانیه مشترک طرفین به تصویب برسد.
فرمت مسکو در مورد افغانستان شامل روسیه، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان است. جلسه قبلی در نوامبر سال گذشته برگزار شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала