یورش مردان مسلح به صومعه ارتدکس صربستان در کوزوو

© AFP 2023 / Armend Nimani Спецоперация косовской полиции на севере Косово
Спецоперация косовской полиции на севере Косово - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2023
عضو شوید
یک اسقف در صربستان از حضور افراد مسلح در صومعه ای در شمال کوزوو خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، اسقف راسکو-پریزرن کلیسای ارتدوکس صربستان اعلام کرد، که مردان مسلح سوار بر یک خودروی زرهی به قلمرو صومعه ارتدکس قرون وسطایی بانجسکا در شمال کوزوو و متوهیا حمله کردند.
پولیس جمهوری خودخوانده کوزوو پیش از این گزارش داده بود، که در حال جستجوی مهاجمان به کارمندان در شمال این منطقه است. به گفته وزارت امور داخله کوزوو، حدود ساعت 2:40 (3:40 دقیقه به وقت مسکو) روی پل نزدیک روستای بانسکو، دو لاری بدون پلاک ورودی را بسته کردند. پولیس اعزام شده به آنجا توسط مهاجمان ناشناس با استفاده از نارنجک های دستی و نارنجک انداز مورد تیراندازی قرار گرفت. دو کارمند در جنوب میتروویکا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و به درمانگاه منتقل شدند و یکی از آنها جان باخت.
Косовский спецназ и военная полиция KFOR в Звечане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2023
بلگراد از ناتو می خواهد از صرب ها در کوزوو محافظت کند
اسقف گفت: "اسقف نشین بسیار نگران است زیرا بر اساس آخرین اطلاعات، گروهی از افراد مسلح نقابدار با خودروی زرهی به صومعه حمله کرده و وارد دروازه های بسته صومعه شدند. در حال حاضر گروهی از زائران از نووی ساد به همراه یک کشیش و همچنین ابوت دانیل و برادران حضور دارند".
در این بیانیه آمده است: "به خاطر امنیت، برادران صومعه و زائران خود را در ساختمان حبس کردند و معبد نیز بسته شد. افراد مسلح در اطراف حویلی رفت و آمد می کنند و هر از گاهی صدای تیراندازی به گوش می رسد. اسقف نشین خشونت در سایت مذهبی ارتدکس را به شدت محکوم می کند و از طرفین می خواهد به درگیری پایان دهند".
عکس های پولیس کوزوو با خودروهای زرهی و سلاح های اتوماتیک در حیاط صومعه در شبکه های اجتماعی این منطقه دست به دست می شود. ویوسا عثمانی "رئیس جمهور" کوزوو خودخوانده و آلبین کورتی "نخست وزیر" پیشتر در شبکه های اجتماعی "گروه های جنایتکار صرب" را متهم به حمله به افسران پولیس کردند.
دفتر کوزوو و متوهیای تحت دولت صربستان پیشتر گزارش داده بود که افراد ناشناس در شب 22 سپتامبر به درون حویلی سه نماینده حزب فهرست صربستان در کوزوو و متوهیجا نارنجک پرتاب کردند که به عقیده بلگراد، تلاش آلبانیایی کوزوو برای حمله بود. ارعاب پولیس آلبانیایی کوزوو چهارشنبه گذشته سه صرب که یکی از آنها 70 ساله است را در شهرداری های مختلف شمال این ولایت بازداشت کرد. آنها به ایستگاه پولیس در پریشتینا منتقل شدند و بزرگ‌ترین آنها به مراقبت‌های پزشکی نیاز داشت.
پتار پتکوویچ، مدیر دفتر کوزوو و متوهیا تحت دولت صربستان در 18 سپتامبر گفت، که علیرغم درخواست اتحادیه اروپا در 3 جون برای کاهش تنش در کوزوو، 22 حادثه به دلایل قومیتی در این مدت رخ داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала