بلگراد از ناتو می خواهد از صرب ها در کوزوو محافظت کند

© AFP 2023Косовский спецназ и военная полиция KFOR в Звечане
Косовский спецназ и военная полиция KFOR в Звечане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2023
عضو شوید
بلگراد از نیروهای ناتو می خواهد تا از صرب ها به دلیل اقدامات پولیس در کوزوو محافظت کنند.
به گزارش اسپوتنیک، جنرال میلان موژیلوویچ، رئیس ستاد ارتش صربستان، از نیروهای ناتو KFOR در کوزوو خواست تا با توجه به بازداشت هشتمین صرب در یک ماه توسط پولیس این جمهوری خودخوانده، از صرب های این منطقه محافظت کنند.
وی افزود: "بر اساس واقعیت ها و به خاطر همکاری صحیح و حرفه ای که داریم، به فرمانده KFOR اعلام کردم که با نگرانی شدید رویدادها را دنبال می کنیم و درخواست می کنیم اقدامات فوری برای محافظت از مردم صربستان و حقوق آنها انجام شود. این درخواست ما از واحدهای KFOR، کل گروه و سایر ساختارهای امنیتی بین المللی در کوزوو است.
یک واحد ویژه پولیس آلبانیایی کوزوو صبح روز جمعه صرب را که در خدمات عمومی محلی کار می کند، در شمال کوسووسکا-میتروویکا بازداشت کرد. بازداشت در یک کارواش نزدیک ایستگاه ملی‌بس انجام شد، نیروهای ویژه با موتر‌های زرهی اطراف را محاصره کردند، فرد بازداشت شده را روی زمین انداختند و به داخل موتر کشیدند. دلیل بازداشت وی هنوز مشخص نیست.
Флаги Финляндии и Евросоюза - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2023
فنلاند از ناتو خواست به روسیه "سیگنالی در مورد اوکراین" ارسال کند
در بعدازظهر، ویدئویی از ده ها جنگجوی شبه نظامی سی‌بی‌کی با تجهیزات کامل با سلاح های خودکار در حال قدم زدن در سرک در بخش جنوبی کوسووسکا میتروویکا در شبکه های اجتماعی این منطقه پخش شد. آرمند مچای، رئیس شبه نظامی نیروهای امنیتی کوزوو (سی‌بی‌کی) در شبکه های اجتماعی گفت که کاروانی از جنگجویان سی‌بی‌کی در جنوب میتروویکا روز جمعه یک راهپیمایی آموزشی داشتند و پس از آن به پایگاه خود بازگشتند.
دولت جمهوری خودخوانده کوزوو در پایان ماه مارچ "استراتژی دفاعی" را تصویب کرد که بر اساس آن نیروهای امنیتی شبه نظامی کوزوو (سی‌بی‌کی) در سراسر شهر فعالیت خواهند کرد. طبق توافقات قبلی با میانجیگری اتحادیه اروپا، نیروهای ویژه پولیس کوزوو بدون مجوز ویژه اجازه ورود به شاروالی های صرب نشین شمال را ندارند و برای حضور نیروهای سی‌بی‌کی در آنجا، مجوز فرماندهی ناتو (KFOR) که در آنجا وجود دارد نیز مورد نیاز است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала