ناسا: کاوشگر کپسول OSIRIS-REx را با خاک سیارکی پرتاب کرد

© Photo / NASAХудожественное изображение космического корабля OSIRIS-REx
Художественное изображение космического корабля OSIRIS-REx - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2023
عضو شوید
آژانس ناسا خبر داده است که کاوشگر OSIRIS-REx کپسول با خاک سیارک انداخت و به سمت زمین پرواز کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ناسا گفت کاوشگر فضایی OSIRIS-REx کپسولی حاوی خاک از سیارک بننو را پرتاب کرد و انتظار می‌رود تا چند ساعت دیگر در یوتا فرود نماید.
ناسا می گوید: کاوشگرOSIRIS-Rex کپسولی حاوی تکه ای از سیارک Bennu را رها کرد. این سیارک چندین ساعت در فضا می چرخد، سپس وارد جو (زمین) بر فراز کالیفرنیا می شود و تقریباً 13 دقیقه بعد در یوتا فرود می آید." این آژانس با استفاده از اطلاعات موجوده از کشتی، شروع بازگشت کپسول را تأیید کرد.
ماهواره جدید ناسا طی دو روز دو سیاره مشابه زمین کشف نموده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2022
سیارک عظیم "قاتل" کره زمین کشف شد
زمان تخمینی ورود این کپسول به جو زمین 10.42 به وقت ساحل شرقی ایالات متحده (17.42 به وقت مسکو) است، ناسا امیدوار است که به زودی پس از آن در سایت آزمایش پنتاگون در نزدیکی سالت لیک سیتی فرود بیاید. منطقه جستجو 58 در 14 کیلومتر خواهد بود.
کاوشگر OSIRIS-REx در سپتامبر 2016 به سیارک Bennu سفر کرد و در دیسامبر 2018 وارد مدار خود شد. دو سال بعد از راه دور به مطالعه سیارک و آماده سازی برای عملیات نمونه برداری خاک سپری شد که در اکتوبر 2020 با موفقیت انجام شد. بازگشت کاوشگر به زمین در بهار سال 2022 آغاز شد. ناسا ماموریت به Bennu را پیشگام و تاریخی می‌داند - خاک یک سیارک برای اولین بار به زمین تحویل داده می‌شود. به گفته سازندگان، این کپسول باید از 60 تا 2100 گرم سنگ داشته باشد.
Вертолет Ingenuity на Марсе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2021
نخستین تلاش کاوشگر "استقامت" برای نمونه‌برداری از خاک مریخ شکست خورد
سیارک بننو که قبلا با نام 1999 RQ36 شناخته می شد، در سال 1999 کشف شد. Bennu یک سیارک نزدیک به زمین در نظر گرفته می شود و هر شش سال یک بار به سیاره ما نزدیک می شود: میانگین فاصله مداری آن از خورشید حدود 168 میلیون کیلومتر است، برای مقایسه، میانگین فاصله مداری زمین تا خورشید حدود 150 میلیون کیلومتر است. دانشمندان بر این باورند که Bennu ممکن است حدود دو میلیارد سال پیش از یک سیارک غنی از کربن بزرگتر جدا شده باشد. دانشمندان محل تشکیل آن را کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری می دانند. با توجه به قدامت این جسم کیهانی، کارشناسان معتقدند که ممکن است حاوی مالیکول های آلی مشابه مالیکول های باشد که ممکن است در شکل گیری زمین نقش داشته باشند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала