سیارک عظیم "قاتل" کره زمین کشف شد

© Photo / NASA / Goddard Space Flight Centerماهواره جدید ناسا طی دو روز دو سیاره مشابه زمین کشف نموده است
ماهواره جدید ناسا طی دو روز دو سیاره مشابه زمین کشف نموده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2022
عضو شوید
ستاره‌شناسان یک سیارک "قاتل سیاره" را کشف نموده‌اند که از مدار زمین می‌گذرد و می‌تواند طی قرن‌های آتی به آرامی به سیاره ما نزدیک و نزدیک‌تر شود.
به گزارش اسپوتنیک، گزارشات ستاره‌شناسان حاکی از آن است که این سیارک با قطری در حدود 1.1 کیلومتر تا 2.3کیلومتر، با نام 2022AP۷، بزرگترین جرم بالقوه خطرناک برای سیاره زمین است که در هشت سال گذشته کشف شده و احتمالا در میان 5 فیصد از بزرگ‌ترین سیارک‌های بالقوه خطرناک (PHA) کشف شده قرار می‌گیرد.
این سیارک از سوی تیم از ستاره‌شناسان و با استفاده از "دوربین کشف انرژی تاریک" در چیلی کشف شده که در حال جستجوی اجرام در مدار زمین و زهره بودند. آنها کشف های خود را در قالب مقاله‌ای که سپتامبر گذشته در نشریه استرونومیکال (Astronomical) منتشر شد، شرح داده‌اند.
کشف خطرناک ترین مکان در تمام تاریخ سیاره زمین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2020
کشف خطرناک ترین مکان در تمام تاریخ سیاره زمین
اسکات شپرد، نویسنده اصلی این مقاله که به عنوان ستاره‌شناس در لابراتور زمین و سیارات موسسه امریکایی کارنگی مشغول به کار است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: "تاکنون دو سیارک بزرگ در نزدیکی زمین کشف کرده‌ایم که قطر آنها حدود 1 کیلومتر است؛ اندازه‌ای که آنها را در زمره قاتلان سیاره قرار می‌دهد.
البته آقای شپرد با ارسال ایمیلی در پاسخ به سوال یورونیوز در مورد میزان احتمال برخورد 2022AP۷ با زمین توضیح داد: "اصطلاح "قاتل سیاره" ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما تا آنجا که به AP7202 مربوط می‌شود، این سیارک اکنون "بسیار دور" از زمین قرار دارد و فعلا احتمال برخورد آن با زمین صفر است ولی به دلیل عبور آن از مدارزمین یک سیارک بالقوه خطرناک است."
او افزود: "به تدریج و با گذشت زمان، سیارک به محل عبور زمین نزدیک خواهد شد ولی این روند قرن‌ها طول خواهد کشید و فعلا نیز اطلاعات ما از مدار حرکت 2022AP۷ آنقدر دقیق و زیاد نیست که بتوانیم قرنی را که این سیارک خطرناک خواهد شد، پیش‌بینی کنیم."
Марс во время восхода солнца - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2022
کشف دی اکسید کربن در جو یک سیاره فراخورشیدی
آقای شپرد خاطرنشان کرد: "اگر یک سیارک دارای قطر 1 کیلومتری یا بزرگتر به زمین برخورد کند، تاثیر مخربی بر زندگی ما می‌گذارد چنان که گرد و غبار و آلاینده‌های وارد جو زمین می‌شود که سال‌ها باقی می‌ماند و ممکن مانع رسیدن نور خورشید به سطح زمین ‌شود و در نهایت زمینه انقراض دسته جمعی حیات موجود را فراهم می‌کند."
او ابراز امیدواری کرد که تعداد کمی از سیارک‌های نزدیک زمین با اندازه‌های مشابه 2022AP۷ کشف نشده باقی مانده باشند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала