کی‌یف: ماسک استارلینک را بر سر کریمه قطع کرده است

© AFP 2023 / Stefani ReynoldsГенеральный директор SpaceX, Twitter и Tesla Илон Маск
Генеральный директор SpaceX, Twitter и Tesla Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2023
عضو شوید
رئیس سازمان اطلاعات اوکراین بودانوف: ماسک استارلینک را بر سر کریمه خاموش کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین، کریل بودانوف، در مصاحبه با شرکت رسانه ای درایو گفت که ایلان ماسک، کارآفرین آمریکایی، سیستم های شبکه ماهواره ای Starlink را بر فراز کریمه خاموش کرد.
پیش از این، روزنامه Pais گزارش داده بود که کی‌یف به دنبال جایگزین هایی برای استارلینک است و آنها را دارد، اما اوکراین اعتراف می کند که امتناع از خدمات شرکت میلیاردر امریکایی غیرممکن است. به نوشته این روزنامه، اگر استارلینک از کار دست بردارد، دفاع اوکراین از هم خواهد پاشید.
Американский предприниматель, изобретатель, инженер и миллиардер Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2023
ایلان ماسک: استارلینک برای هدایت هواپیماهای بدون سرنشین ساخته نشده است
پیش از این، سی ان ان گزارش داد که ماسک دستور داده است تا عملیات اینترنت ماهواره ای استارلینک در نزدیکی کریمه را محدود کند و از این طریق حمله اوکراین به نیروی دریایی روسیه را خنثی کرد، که نتیجه آن از زندگی نامه وی نوشته والتر ایزاکسون است که در 12 سپتامبر منتشر خواهد شد. ماسک بعداً این گزارش را تکذیب کرد و گفت که این سیستم در واقع فعال نشده است، اما از آن خواسته شده است که روشن شود. ماسک پیشتر گفته بود که اسپیس ایکس وعده پوشش کریمه را نداده و افزود که می‌خواهد "به مردم کمک کند، نه کشتن آنها". او همچنین اظهار داشت که اجازه نمی دهد از ماهواره های Starlink برای تشدید درگیری که می تواند منجر به جنگ جهانی سوم شود استفاده شود.
درست است که ماسک محصولات و خدمات خود را قبلاً در کریمه قطع کرده است... در مورد مورد خاصی که همه در مورد آن صحبت می کنند، سیگنال قطعی در کریمه وجود داشت، اما نه در آن لحظه خاص. تعطیلی یک ماه به طول انجامید." - بودانوف در مصاحبه ای با Driveگفت و افزود که در کل دوره اول خصومت ها هیچ سیگنالی بر سر کریمه وجود نداشت.
او گفت که کی‌یف "بسیار گسترده" از محصولات و خدمات ماسک استفاده می کند و بدون آنها "یک فاجعه رخ می دهد".
پیش از این، ماسک گفته بود که شرایط استفاده از سرویس ارتباط ماهواره‌ای استارلینک استفاده از آن برای عملیات نظامی تهاجمی را ممنوع می‌کند؛ اوکراینی‌ها که خواستار روشن کردن آن برای انجام حمله علیه فدراسیون روسیه بودند، مخالف این ممنوعیت بودند. این تاجر خاطرنشان کرد که اجازه نخواهد داد استفاده از ماهواره های Starlinkباعث تشدید درگیری شود که می تواند منجر به جنگ جهانی سوم شود.
پاییز گذشته، ماسک گفت که هزینه کار 11 هزار از 25 هزار پایانه اینترنت ماهواره ای Starlink در اوکراین توسط تعدادی از کشورها، سازمان ها و افراد پرداخت می شود، در حالی که شرکت او SpaceX ماهانه 20 میلیون دالر از بقیه ضرر می کند. او با پیشنهادی برای تامین هزینه ها به پنتاگون مراجعه کرد، اما بعداً این درخواست را پس گرفت.
Starlink یک شبکه ماهواره ای نسل بعدی است که برای ارائه دسترسی به اینترنت پهن باند در هر نقطه از کره زمین طراحی شده است. در حال حاضر حدود 4.2 هزار ماهواره استارلینک در مدار هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала