امریکا وضعیت حفاظت شده موقت (TPS) برای افغانستان را تمدید کرد

© Sputnik / Yuki Iwamura /  مراجعه به بانک تصاویر Американский флаг у здания Капитолия США во время инаугурации избранного президента Джо Байдена
Американский флаг у здания Капитолия США во время инаугурации избранного президента Джо Байдена - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2023
عضو شوید
مایورکاس، وزیر امنیت میهن ایالات متحده از تمدید و طراحی مجدد افغانستان برای وضعیت حفاظت شده موقت خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر امنیت میهن الخاندرو ان. مایورکاس امروز از تمدید و طراحی مجدد افغانستان برای وضعیت حفاظت شده موقت (TPS) به مدت 18 ماه از 21 نوامبر 2023 تا 20 می 2025 به دلیل درگیری های مسلحانه جاری و شرایط فوق العاده و موقت در افغانستان خبر داد. اعلامیه ثبت فدرال مربوطه اطلاعاتی را در مورد نحوه ثبت نام برای TPS به عنوان یک ذینفع جدید یا فعلی تحت تمدید و طراحی مجدد افغانستان ارائه می دهد.
پس از بررسی شرایط کشور در افغانستان و مشورت با شرکای بین سازمانی، وزیر مایورکاس تشخیص داد که تمدید و طراحی مجدد TPS به مدت 18 ماه ضروری است زیرا شرایط، از جمله درگیری مسلحانه، که از تعیین TPS در افغانستان پشتیبانی می کند، ادامه دارد.
الخاندرو مایورکاس، وزیر امور خارجه، گفت: "اعلان امروز برای تمدید و بازطراحی TPSبرای افغانستان به ما اجازه می‌دهد تا به ارائه ایمنی و حفاظت از اتباع افغانی که قادر به بازگشت به کشور خود نیستند، ادامه دهیم." DHS به حمایت از اتباع افغان از طریق این شکل موقت کمک های بشردوستانه ادامه خواهد داد.
مهاجرین افغان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2023
خطر اخراج و بی سرنوشتی پناهجویان هزاران افغان انتقال یافته به امریکا
زمانی ممکن است کشوری برای TPS تعیین شود که شرایط کشور در یک یا چند مورد از سه پایه قانونی طراحی قرار گیرد: درگیری مسلحانه مداوم، بلایای زیست محیطی، یا شرایط فوق العاده و نامگذاری افغانستان بر اساس تهدید جدی ناشی از درگیری های مسلحانه جاری است. عدم دسترسی به غذا، آب سالم و مراقبت های بهداشتی؛ و زیرساخت ها، جابجایی داخلی و بی ثباتی اقتصادی را ویران کرد.
تمدید TPSبرای افغانستان به حدود 3100 مزیت فعلی اجازه می دهد تا TPS را تا 20 می 2025 حفظ کنند، در صورتی که به شرایط واجد شرایط بودن TPSادامه دهند. طراحی مجدد افغانستان برای TPS به حدود 14600 تبعه افغان دیگر (یا افراد بدون ملیت که آخرین بار به طور معمول در افغانستان اقامت داشته اند) اجازه می دهد که از آخرین تاریخ اقامت مداوم در 15 مارچ 2022 وارد ایالات متحده شده و به طور مداوم در این کشور اقامت داشته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала