راه پیدا کردن 15 ورزشکار دختر افغانستانی در بازی های آسیایی هانگژو

© @sputnikafراه پیدا کردن 15 ورزشکار دختر افغانستانی در بازی های آسیایی هانگژو
راه پیدا کردن 15 ورزشکار دختر افغانستانی در بازی های آسیایی هانگژو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2023
عضو شوید
ویب سایت بازی های آسیایی هانگژو از اشتراک 15 ورزشکار دختر افغانستانی در این بازی ها خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ویب سایت بازی های آسیایی هانگژو اعلام کرد، که افغانستان با 89 ورزشکار که 15 نفر از آنها زن هستند، شرکت خواهد کرد.
بانوان ورزشکار افغانستانی در رشته های والیبال، دوش و بایسکل رانی شرکت می کنند و همه ای این ورزشکاران بیرون از افغانستان زندگی می کنند: دونده کیمیا یوسفی - در استرالیا، بایسکل سواران یولدوز و فریبا هاشمی - در ایتالیا، و همه والیبالیست ها - در ایران.
به عبارت دیگر، این دقیقاً همان چیزی است که کمیته بین‌المللی المپیک درباره ای آن هشدار داد و تهدید کردند که از شرکت افغانستانی ها در بازی‌های المپیک ممانعت می‌کنند مگر اینکه اطمینان حاصل کنند که زنان افغانستان نیز در رویدادهای ورزشی شرکت می‌کنند.
حضور فعال زنان افغانستان در ورزشگاه های مسابقات لیگ برتر فوتبال - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2017
حضور فعال زنان افغانستان در ورزشگاه های مسابقات لیگ برتر فوتبال
با این وجود، ظاهراً طالبان از این چالش بیرون خواهند شد و در هماهنگی با مقام های بیرون از کشور عمل خواهند کرد.
یادآوری می کنیم، که کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در ماه دسامبر گذشته به طالبان هشدار داده بود، که "اجازه دسترسی زنان و دختران به ورزش" شرط حضور افغانستان در بازی‌های المپیک پاریس 2024 است.
کمیته ملی المپیک افغانستان سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "افغانستان با افتخار بیشترین شمار ورزشکار زن را که تا به حال در بازی‌های آسیایی شرکت کرده باشند، خواهد فرستاد".
در این بیانیه آمده است:"کمیته ملی المپیک افغانستان یک تیم ورزشی زنان را که شامل 17 ورزشکار است در سه رشته دوومیدانی، دوبایسکل سواری و والیبال خواهد داشت".
کمیته ملی المپیک افغانستان افزوده بود، که سه بورسیه به ورزشکاران زن اعطا شده است که "راه را برای سفرهای چشمگیر آنها به سوی المپیک پاریس 2024 هموار می‌کند".
بازی‌های آسیایی "هانگژو" از 23 سپتامبر تا 18 اکتوبر سال روان در چین برگزار خواهد شد.
این بیانیه کمیته المپیک افغانستان در حالی نشر شد که گروه طالبان از زمان به قدرت رسیدن در افغانستان، زنان و دختران را از حضور در ورزشگاه‌ها و مسابقات ورزشی بازداشته است.
در دو سال گذشته طالبان بازداری گسترده در برابر دختران و زنان افغانستانی وضع کرده است. زنان از حضور در پارک‌ها، سالن‌های ورزشی، دانشگاه‌ها و کار کردن در اداره های دولتی و غیردولتی و همچنان سازمان ملل متحد منع شده‌اند.
*گروه طالبان به دلیل کارهای تروریستی زیر تحریم های سازمان ملل است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала