سخنان بایدن درباره ای لزوم اصلاح شورای امنیت سازمان ملل و اکراین و خاموشی درباره ای افغانستان

© AP Photo / Richard DrewПрезидент США Джо Байден выступает на 78-й Генеральной Ассамблее ООН
Президент США Джо Байден выступает на 78-й Генеральной Ассамблее ООН - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2023
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا گفت: ایالات متحده قصد دارد با دیگر کشورها برای گسترش ترکیب شورای امنیت سازمان ملل همکاری کند.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا اصلاح شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای عضویت بیشتر اعضای آن ضروری می داند و این را در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی این سازمان بین المللی اعلام کرد.
او روز سه شنبه گفت: "ایالات متحده از گسترش شورای امنیت (سازمان ملل متحد) پشتیبانی خواهد کرد".
بایدن افزود، که ایالات متحده به دنبال "پیشرفت در اصلاح" شورای امنیت خواهد بود.
بایدن در سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل از پشتیبانی از اوکراین نام برد و اما آشفتگی خودش در افغانستان به میان آورده و از این کشور حتی در جایی که از نقض حقوق بانوان و نابرابری جنسیتی سخن می گفت، اشاره ای نکرد.
رئیس‌جمهور امریکا در جایی که از نقض حقوق زنان و نابرابری جنسیتی سخن گفت، از چند کشور و پایتخت‌های کشورهایی که او از نابرابری جنسیتی در آنها انتقاد کرد، هم نامی از افغانستان نبرد.
افغانستان در جهان تنها کشوری است که در آن زنان حق آموزش و حق کار ندارند و از عرصه‌های زندگی عمومی تقریبا به صورت کامل حذف شده‌اند.
امریکا در سال 2001 پس از رویداد 11 سپتامبر بر افغانستان یورش برد و پس از 20 سال بدون دست آورد و پیمان بستن و به جا گذاشتن 7 میلیارد جنگ افزار برای گروه طالبان از این کشور بسیار عجولانه بیرون شد و شهروندان این کشور را با فروپاشی اقتصادی، گرسنگی و بی نظمی کامل روبرو کرد.
Президент США Джо Байден выступает в Белом доме в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2023
آغاز کار برای واپرسی بایدن
بایدن: روسیه مانع صلح در اوکراین است
رئیس جمهور امریکا از تریبون سازمان ملل گفت، که روسیه در مسیر صلح در اوکراین ایستاده است.
جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا، که پیش از این ارسال تسلیحات چند میلیارد دالری به اوکراین را تایید کرده بود، گفت: روسیه در مسیر صلح است.
وی در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: "تنها روسیه در مسیر صلح ایستاده است، زیرا قیمت روسیه برای صلح تسلیم اوکراین است".
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این گفته بود، که فدراسیون روسیه هرگز گفت و گو با اوکراین را رد نکرده است، اما "طرف مقابل" باید مستقیماً این را بگوید، اما چنین پیشنهادهایی از او شنیده نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала