آذربایجان از آغاز "اقدامات ضد تروریستی" در قره باغ خبر داد

© Sputnik / Aleksei Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Азербайджанские военные во время движения по дороге Гейгель в Кельбаджарском районе у населенного пункта Тоганалы
Азербайджанские военные во время движения по дороге Гейгель в Кельбаджарском районе у населенного пункта Тоганалы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2023
عضو شوید
وزارت دفاع آذربایجان از "اقدامات ضد تروریستی" در قره باغ خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که عملیاتی را در قره باغ کوهستانی "برای بازگرداندن نظم قانون اساسی" آغاز کرده است.
این وزارتخانه نیروهای حافظ صلح روسیه و مرکز نظارت را از آنچه در حال رخ دادن بود مطلع کرد.
از سوی دیگر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، می‌گوید که مسکو در چارچوب "عملیات ضد تروریستی" آذربایجان در قره‌باغ کوهستانی با باکو در تماس است، طرف آذربایجانی اطلاعاتی را با روسیه به اشتراک می‌گذارد.
وی افزود: در حال حاضر با طرف آذربایجانی در تماس هستیم و در آینده نزدیک بر اساس نتایج تماس ها، بیانیه مربوطه از طریق وزارت امور خارجه اعلام خواهد شد."
در اپریل 2023، مرزبانان آذربایجان یک ایست بازرسی را در مرز با ارمنستان ایجاد کردند - در ابتدای جاده در کریدور لاچین، که به استپاناکرت منجر می شود، ظاهر شد. در دسمبر 2022، همین بزرگراه توسط فعالان آذربایجانی مسدود شد. ظاهر این ایست بازرسی در باکو با استفاده غیرقانونی از جاده استپاانکرت توسط طرف ارمنی و تهدیدات امنیتی توضیح داده شد. ایروان ایجاد این ایست بازرسی را نقض فاحش بیانیه سه جانبه رهبران ارمنستان، روسیه و آذربایجان در سال 2020 خواند و انسداد کریدور لاچین منجر به فاجعه انسانی در قره باغ کوهستانی شد.
Истребители ВВС Южной Кореи F15K и ВВС США F-16 на военных учениях  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2023
آلمان برنامه آموزش F-16 برای پیلوتان اوکراینی ندارد
در ماه می، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، گفت که ایروان حاکمیت آذربایجان و قلمرو قره باغ را به رسمیت می شناسد.
در ماه اگست، پاشینیان در مصاحبه‌ای با روزنامه ایتالیایی رپوببلیکا گفت که نیروهای حافظ صلح روسی به ماموریت محول شده خود در قره باغ کوهستانی عمل نمی کنند و ظاهرا روسیه در حال ترک منطقه است. در میدان اسمولنسک، لفاظی نخست وزیر ارمنستان غیرقابل قبول خوانده شد، زیرا به حل مشکل کمک نمی کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала