لندن خواهان حفظ ارتباطات با پیکن است

© AP Photo / Vadim GhirdaПехотинцы маршируют во время церемонии коронации британского короля Карла III в Лондоне
Пехотинцы маршируют во время церемонии коронации британского короля Карла III в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2023
عضو شوید
وزیر خارجه بریتانیا: لندن باید ارتباطات با پیکن را حفظ کند، نه اینکه آنها را رد نماید.
به گزارش اسپوتنیک، جیمز کلورلی وزیر امور خارجه بریتانیا در سایه دستگیری یک متهم به جاسوسی برای چین در این کشور تاکید کرد که لندن باید به حفظ ارتباطات با پیکن به جای خودداری کامل از تعامل با آنها، ادامه دهد.
Танки Т-72 на репетиции парада к 75-летию Сталинградской битвы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2021
هراس بریتانیا از اتحاد روسیه و چین
وی طی مصاحبه با شبکه تلویزیونی Sky News با اشاره به این دستگیری تاکید کرد: "هستند کسانی که خواهان چشم پوشی از چین به هر روشی هستند: از مسیر وانمود کردن اینکه آن(چین) وجود ندارد، خودداری از ارتباط با آنها، نبودن سفارت در پیکن و نبودن سفارت جمهوری خلق چین در بریتانیا. برخی ادعا می کنند که ما می بایست از چین دور شویم. این گزینه قابل اطمینان نیست".
این وزیر خاطرنشان کرد که در مرحله "روابط سخت" بین کشورها، ضرور است که قبل از هر چیز ارتباطات مستقیم با هم را حفظ کرد.
پیشتر روزنامهتایمز به نقل از پولیس لندن اعلام کرده بود که کارکنان قوای انتظامی و امنیتی بریتانیا دستیار نماینده پارلمان بریتانیا را به ظن جاسوسی برای چین دستگیر کرده اند. بنا بر اطلاعات این روزنامه، حوزه فعالیت این فرد در برگیرنده مسائل سیاست خارجی و از جمله روابط با پیکن بوده است. علاوه بر این، وی چندی پیش در چین زندگی کرده که در آنجا به عقیده نهادهای امنیتی ممکن است وی را استخدام کرده باشند.
Официальный представитель МИД КНР Ван Вэньбинь  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2022
واکنش چین به ادعای بریتانیا؛ فلم‌های 007 زیاد تماشا می‌کنید
چنین حس می گردد که شخص بازداشت شده با برخی مقامات بلند پایه حزب محافظه کار که به اطلاعات محرمانه دسترسی دارند، ارتباطاتی داشته است. در بین این مقامات بلند پایه، معاون وزیر داخله در امور امنیتی و رئیس کمیته امور بین المللی پارلمان بریتانیا قرار دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала