واکنش چین به ادعای بریتانیا؛ فلم‌های 007 زیاد تماشا می‌کنید

© AP Photo / Mark SchiefelbeinОфициальный представитель МИД КНР Ван Вэньбинь
Официальный представитель МИД КНР Ван Вэньбинь  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه چین ادعای تلاش این کشور برای اعمال نفوذ به قانون‌گذاران بریتانیایی را رد کرد و آن را نتیجه تماشای بیش از حد فلم‌های 007 توصیف کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه اکونومیک تایمز، وزارت امور خارجه چین، روز جمعه ادعای لندن درباره تلاش پکن برای اثرگذاری بر قانون‌گذاران بریتانیایی را رد کرد.
"وانگ ونبین" سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: "شاید برخی افراد، بیش از حد فیلم‌های ۰۰۷ تماشا کرده‌اند که به تداعی‌های ذهنی غیرضروری منتج شده است".
این دیپلمات چینی با رد "فعالیت‌های مداخله‌جویانه" چین در بریتانیا، اتهامات وارد شده از سوی لندن را "اظهاراتی نگران‌کننده بر اساس فرضیات ذهنی برخی افراد" توصیف و آن را محکوم کرد.
سازمان اطلاعاتی بریتانیا روز پنجشنبه ادعا کرد "کریستین لی" با تسهیل کمک‌های مالی برای احزاب سیاسی و قانون‌گذاران این کشور و اعمال نفوذ بر آن‌ها از این طریق، به نفع حزب کمونیست چین فعالیت داشته است.
Китайский протестующий держит флаг во время протеста возле японского посольства в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2022
نگرانی اروپا از ساخت "سلاح کنترول مغز" در چین
کریستین لی دارای شهروندی بریتانیا بوده و در سال 2019 در زمان "ترزا می" نخست‌وزیر سابق بریتانیا بابت سهمی که در بهبود روابط چین و بریتانیا داشته، جایزه دریافت کرده است. او همچنین در تصاویری در کنار "جیمز کامرون" نخست‌وزیر اسبق و "جرمی کوربین" رهبر سابق حزب کارگر بریتانیا دیده می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала