نگرانی اروپا از ساخت "سلاح کنترول مغز" در چین

© AP Photo / Ng Han GuanКитайский протестующий держит флаг во время протеста возле японского посольства в Пекине
Китайский протестующий держит флаг во время протеста возле японского посольства в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2022
عضو شوید
گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر این که چین در حال توسعه "سلاح‌های کنترول مغز" است، باعث نگرانی نمایندگان پارلمان اروپا شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این را "روسیا تودی" با اشاره به درخواست سیاستمدان ایتالیایی به رهبری "مارکو کامپونوزی" و "استفانیا زامبلی" به کمیسیون اروپا گزارش می‌دهد.
این سند خاطرنشان می‌کند که امریکا آکادمی طبی نظامی چین را به‌عنوان صادرکننده و همچنان 11 موسسه تحقیقاتی آکادمی را به اتهام کمک به ارتش چین در تولید "سلاح کنترول مغز" در لیست سیاه قرار داده است.
به گفته نمایندگان پارلمان اروپا، مقامات چین در حال توسعه "روش‌هایی برای استفاده بیشتر از آخرین پیشرفت‌های بیوتکنالوژیکی در حوزه نظامی" هستند. چنین پروژه‌های سیاستی شامل ویرایش ژن، بهبود عملکرد انسان و رابطه‌های مغز و کمپیوتر می‌باشد.
در همین راستا، نمایندگان ایتالیایی پارلمان اروپا از کمیسیون اروپا خواستند تا اطلاعاتی را درباره اتهامات علیه چین به اشتراک بگذارد. سیاستمداران همچنین پرسیدند که آیا در صورت تایید این اتهامات در تحقیقات بیشتر، اتحادیه اروپا قصد دارد اقدامات تلافی جویانه‌ای انجام دهد.
Гималаи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2021
ترس امریکا از تقویت نظامی چین در مرز با هند
در ماه دسمبر سال 2021 میلادی مشخص شد که وزارت تجارت امریکا تحریم‌های را علیه آکادمی تحقیقات طبی نظامی در چین اعمال کرد. تعدادی از شرکت‌های گرجستانی، مالزی و ترکیه نیز تحت تحریم‌های امریکا قرار گرفتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала