شکست قوای اوکراین که 9 سال آمادگی داشت

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Украинские военнопленные в исправительном учреждении ДНР
Украинские военнопленные в исправительном учреждении ДНР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2023
عضو شوید
مامور سابق سیا: روسیه بهترین لوا های قوای مسلح اوکراین را که توسط ناتو آموزش دیده بودند، نابود نمود.
به گزارش اسپوتنیک، لری جانسون تحلیلگر سابق سرویس مرکزی جاسوسی امریکا (سیا) طی مصاحبه با کانال یوتیوبیDialogue works اعلام کرد که نظامیان روسیه ضربه جدی را به قوای اوکراینی که ناتو 9 سال آنها را آموزش داده بود، وارد کرده است.

جانسون تاکید کرد: "آنها دوره آمادگی خود در ناتو را طی 9 سال پشت سر گذاشته بودند. آنها بدنه افسری و سربازان باتجربه ای را داشتند، آنها فقط مردم را از جاده ها جمع نکرده بودند و لباس نظامی بر تن آنها ننموده بودند... سربازان اوکراینی بسیار آماده بودند. اما آنها را کشتند".

به ادعای این کارشناس، کشورهای غربی در ابتدای درگیری به این فکر بودند که قوای مسلح اوکراین به شکل ایده آلی برای تقابل با اردوی روسیه آماده شده اند و به راحتی آنرا نابود می کنند، اما همه چیز به نوعی دیگر رقم خورد، زیرا قدرت جنگی روسیه در نتیجه باعث نابودی نظامیان اوکراینی شد که بهترین در اروپا به حساب می آمدند.
به عقیده جانسون، نظامیانی که حالا جایگزین آنها شده اند به مراتب بدتر آماده شده اند و آنها نیز در جریان حمله متقابل شکست خورده به همان سرنوشت دچار شدند.
این کارشناس در جمع بندی خود تصریح کرد: "آنها مجبور هستند از صفر اردو بسازند. اینبار آنها افراد صحتمند را در اختیار ندارند".
قابل ذکر است چهارمین ماه از آغاز حمله متقابل اوکراین در حال سپری شدن است که در سه محور آرتیوموفسک، زاپاروژیه و جنوب دونتسک آغاز شده بود و قوماندانا اوکراینی به امید دستیابی به توفقیات چشمگیر، نخبه ترین لواهای نظامی آموزش دیده توسط ناتو و تجهیزات دریافت شده از غرب خود را برای آن راهی میدان کرده بودند. با این همه بنا به تاکید ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، نظامیان اوکراینی در هیچ یک از این محور ها به هیچ موفقیتی دست پیدا نکرده اند و تنها متحمل تلفات سنگین شده اند.
Сергей Лавров, архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2023
لاوروف: امریکا در حالی که جنگ در اوکراین را هدایت می کند، در برابر روسیه می جنگد
این در حالیست که رسانه ها و کارشناسان نظامی امریکایی و اروپایی نیز بر این واقعیت صحه گذاشته اند که اقدامات پر سر و صدای اوکراین در میدان جنگ در طول تابستان، هیچ دستاوردی را به همراه نداشت. این در حالیست که ایشان قابلیت و اثر گذاری بالای میادین مین و شکل گیری خطوط دفاعی روسیه را تحسین می نمایند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала