پولند، اسلواکی و هنگری واردات غلات اوکراینی را ممنوع کردند

© Sputnik / Igor ZaremboУборка урожая зерновых в Калининградской области
Уборка урожая зерновых в Калининградской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2023
عضو شوید
علیرغم امتناع کمیسیون اروپا از تمدید تحریم، پولند، اسلواکی و هنگری واردات غلات اوکراینی را از امشب ممنوع می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، همانطور که ایستوان ناگی، وزیر کشاورزی هنگری اشاره کرد، بوداپست واردات 24 محصولات از اوکراین را ممنوع خواهد کرد. لیست محصولات در روزنامه دولت منتشر شد. علاوه بر غلات، شامل گوشت گاو، گوشت خوک، بره، گوشت بز، مرغ، تخم مرغ، سبزیجات، عسل، تخمه آفتابگردان و شراب بود. این فرمان در ساعت 0:00 در 16 سپتامبر به وقت مسکو لازم الاجرا می شود. ویکتور اوربان نخست وزیر آن را امضا کرد.
به نوبه خود، نخست وزیر پولند ماتئوش موراویتسکی تصمیم اتحادیه اروپا را "برای دهقانان پولندی مضر" خواند. به گفته وی، ورشو در این مورد به برلین و بروکسل گوش نخواهد داد.
همانطور که شبکه تلویزیونی اسلواکی Markiza به نقل از وزارت کشاورزی جمهوری گزارش داد، موقعیت براتیسلاوا را توضیح داد، در غیر این صورت بازار اسلواکی با غلات ارزان اوکراینی پر می شود که می تواند خسارت مالی زیادی به کشاورزان محلی وارد کند.
Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2023
مقامات اوکراینی نخست وزیر هنگری را عصبانی کرد
روز جمعه، کمیسیون اروپا تصمیم گرفت محدودیت های واردات چهار نوع محصولات کشاورزی اوکراین را به چندین کشور مرزی اتحادیه اروپا تمدید نکند، اما این کشور را موظف کرد اقدامات کنترل صادرات را اعمال کند. کی‌یف باید در 18 سپتامبر یک برنامه اقدام را به اتحادیه اروپا و کشورهای همسایه ارائه دهد. کمیسیون اروپا و اوکراین وضعیت را زیر نظر خواهند داشت. تا زمانی که کی‌یف اقدامات خود را به طور مؤثر اعمال کند، هیچ برنامه ای برای اعمال محدودیت های جدید وجود ندارد.
ممنوعیت واردات غلات اوکراینی
در پایان ماه مارچ سال جاری، پنج کشور اتحادیه اروپا هم مرز با اوکراین (بلغارستان، هنگری، پولند، رومانی و اسلواکی) با درخواست مداخله در بحران ناشی از هجوم به اورسلا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، درخواست کردند. غلات از اوکراین اتحادیه اروپا اقدامات محدودکننده موقتی را با هدف از بین بردن مشکلات لوجستیکی مرتبط با این محصولات در کشورهای مرزی اتحادیه اتخاذ کرده است. آنها در 2 می لازم الاجرا شدند و در جون تا 15 سپتامبر تمدید شدند.
Комбайн - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2023
درآمد اوکراین از صادرات غلات بعد از تعلیق قرارداد به نصف کاهش یافت
این محدودیت ها به این معنی است که گندم، ذرت، دانه های کلزا و آفتابگردان با منشاء اوکراینی می توانند برای گردش آزاد در تمام کشورهای اتحادیه اروپا، به جز پنج کشور مرزی، ادامه پیدا کنند. به موازات آن، این کشورها متعهد شدند که اقدامات یکجانبه خود را علیه محصولات زراعتی عرضه شده توسط کی‌یف لغو کنند.
کمیسیون اروپا بارها تاکید کرده است که اقدامات محدودکننده موقتی هستند و به محض رفع مشکلات لوجستیکی لغو خواهند شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала