درآمد اوکراین از صادرات غلات بعد از تعلیق قرارداد به نصف کاهش یافت

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر Комбайн
Комбайн - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2023
عضو شوید
درآمد اوکراین از صادرات غلات 1.9 برابر با فسخ قرارداد غلات کاهش یافت.
به گزارش اسپوتنیک، صادرات غلات از اوکراین در ماه جولای در پس زمینه خاتمه قرارداد غلات 1.4 برابر کاهش یافت و درآمدها تقریباً به نصف کاهش یافت، از داده های گمرک اوکراین و وزارت کشاورزی که توسط اسپوتنیک تجزیه و تحلیل شد، نتیجه می گیرد.
بر اساس آمار وزارت زراعت، کی‌یف در ماه جولای 2.3 میلیون تن ذرت، گندم و جو صادر کرده است که 38 درصد کمتر از ماه جون است. عرضه جواری به بازار جهانی به به نصف معادل 1.1 میلیون تن کاهش یافت که برابر است با سطح صادرات سال گذشته این محصول، صادرات گندم نیز به یک سوم معادل 841 هزار تن کاهش یافت.
کاهش اصلی در صادرات از طریق بنادر بوده است طوریکه در ماه جون 3.1 میلیون تن غلات از طریق آنها ارسال می شد، در جولای 46.5٪ کمتر بود یعنی معادل با فقط 1.67 میلیون. در عین حال، تحویل از طریق راه آهن، لاری و کشتی 6 درصد افزایش یافت.
در نتیجه، درآمد اوکراین از صادرات غلات 1.9 برابر کاهش یافت و از 712 میلیون دالر در ماه قبل به 380.4 میلیون دالر رسید. این نیز تقریباً 30 میلیون دالر کمتر از دریافتی کی‌یف در جولای 2022 است.
Американский ракетный эсминец Дональд Кук в акватории Черного моря  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2023
افزایش جاسوسی ناتو پس از لغو قرارداد غلات در دریای سیاه
تعلیق معامله غلات که به عنوان ابتکار دریای سیاه نیز شناخته می شود، در اواسط جولای اعلام شد. سپس روسیه به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اعلام کرد که آمادگی تمدید آن را ندارد، زیرا شرایط مربوط به روسیه برآورده نشده است. ما در مورد رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کود، اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت و سایر اقدامات صحبت می کنیم.
همانطور که اسپوتنیک گزارش داد، اوکراین در جریان قرارداد غلات به ارزش 9.8 میلیارد دالر غلات صادر کرد. مدیر بخش سیاست پولی و تحلیل اقتصادی بانک ملی اوکراین، ولودیمیر لپوشینسکی، پیش بینی کرد که کی‌یف در سال جاری به دلیل تعلیق قرارداد غلات، دو میلیارد دالر درآمد ارزی از دست خواهد داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала