افزایش جاسوسی ناتو پس از لغو قرارداد غلات در دریای سیاه

© Photo / U.S. NavyАмериканский ракетный эсминец "Дональд Кук" в акватории Черного моря
Американский ракетный эсминец Дональд Кук в акватории Черного моря  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2023
عضو شوید
ناتو پس از بیرون شدن روسیه از توافق غلات، جاسوسی اش را در منطقه دریای سیاه تقویت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه‌ای که در پی نتایج شورای ناتو-اوکراین منتشر شد، در پس زمینه پایان دادن به ابتکار غلات دریای سیاه از سوی روسیه، ناتو در حال افزایش اطلاعات در منطقه دریای سیاه از جمله با کمک پهپادها است.
در این سند آمده است: "ناتو و اعضای آن در حال افزایش نظارت و شناسایی در منطقه دریای سیاه، از جمله از طریق هواپیماهای گشت دریایی و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین هستند".
ورود دو کشتی جنگ ناتو به دریای سیاه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2021
ورود دو کشتی جنگ ناتو به دریای سیاه
این اتحاد یادآور شد، که حضور ناتو در منطقه از جمله از طریق دو گروه جدید نبرد چند ملیتی در بلغارستان و رومانیا در سال گذشته افزایش یافته است.
این ائتلاف همچنین خاطرنشان کرد، که روسیه از طریق اقدامات خود ظاهراً "خطراتی برای ثبات" دریای سیاه ایجاد می کند که برای ناتو از اهمیت راهبردی برخوردار است.
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اطلاع داده بود، که قرارداد غلات منعقد شده در سال 2022 را از 18 جولای فسخ می کند که شامل صادرات غلات و مواد غذایی اوکراینی و همچنین کود از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله ادیسه بود. ابتکار غلات بخشی جدایی ناپذیر از معامله بسته بود. بخش دوم - تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که برای سه سال طراحی شده است - برای رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای کیمیایی روسیه و سایر اقدامات پیش بینی شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های سازمان ملل متحد، شرایط توافق با روسیه محقق نشد، زیرا کشورهای غربی به وعده‌های خود عمل نمی‌کردند. پوتین همچنین بارها خاطرنشان کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله - تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای افریقایی - هرگز محقق نشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала