وزارت صحت عامه به اسپوتنیک: از اداره های بین المللی خواستار کمک به همه شهروندان افغانستان هستیم

شرافت زمان عمر، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان
شرافت زمان عمر، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2023
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان با سپاسگزاری از اداره های بین المللی یکبار دیگر خواست تا به کمک های شان به همه ای شهروندان افغانستان ادامه بدهند.
به گزارش اسپوتنیک، داکتر شرافت‌ زمان، سخنگوی وزارت صحت عامه حکومت موقت گروه طالبان، در گفت و گو با اسپوتنیک افغانستان از همه ای نهادهایی که به مردم افغانستان کمک می‌کنند سپاسگزاری کرد و گفت، که درخواست حکومت از اداره های بین‌المللی این است که به مردم افغانستان که در بیست سال گذشته خدمات معیاری برای شان ارائه نشده است، کمک کنند.
چندی پیش اداره هماهنگی کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) هشدار داده بود، که در صورت عدم دریافت بودجه لازم، میلیون‌ها تن در افغانستان امسال از خدمات بهداشتی محروم خواهند شد. اوچا در صفحه تویترش نگاشته که ۳.۷ میلیون تن از خدمات نخستین بهداشتی نجات بخش محروم خواهند شد. بر اساس معلومات این اداره، ۱.۵ میلیون تن در ۹۴ ولسوالی در فصل زمستان خدمات بهداشتی دریافت نمی‌کنند. اوچا افزوده، ۲۹۶ هزار زن باردار و شیرده در دوران بارداری، زایمان و پس از تولد از خدمات بهداشتی مادر و کودک محروم خواهند شد.
شرافت زمان عمر، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2023
سخنگوی وزارت صحت در مصاحبه اسپوتنیک: ۱۳ میلیون نفر را واکسین ضد کرونا کرده ایم
داکتر شرافت زمان به اسپوتنیک گفت: "از همه ای نهادهایی که به مردم افغانستان کمک می‌کنند سپاسگزاریم. درخواست ما از اداره های بین‌المللی این است که به مردم افغانستان که در بیست سال گذشته خدمات معیاری برای شان ارائه نشده است، در حال حاضر که شفافیت است و برای همه شهروندان بدون کدام تعصب قومی خدمات عرضه میشود، باید کمک کنند".
وی همچنین افزود، که در صورت ترک افغانستان از سوی نهادهای بین‌المللی و‌عدم همکاری آنها با بخش صحی، حکومت کنونی از راه‌های دیگر به شهروندان افغانستان خدمات بهداشتی ارائه خواهد کرد:
"اگر کدام اداره های بودجه خود را کم اعلام می کنند، از آنها تقاضا داریم در این زمینه هنوز همکار باشند. اگر اداراه‌ها اینجا همکاری خود را ترک کنند، ما انشاءالله از راه‌های بدیل به هموطنان‌خود خدمات بهداشتی ارائه خواهیم کرد".
گفتنی است که یک ماه پیش کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ، ظاهراً به دلیل آنچه که مشکلات اقتصادی خوانده شده، از محدود ساختن فعالیتهای‌خود در افغانستان صحبت کرده‌است. برخی منابع گفته‌اند، پس از آنکه مقامات طالبان خواستار تنظیم کمک‌ها از طریق طالبان شدند، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ارسال دارو و دیگر کمک‌ها را به بیش از ۲۵ درمانگاه در افغانستان، متوقف کرده است.
همچنین برنامه جهانی غذا از کاهش کمکهایش به مردم افغانستان خبر داده است. به گفته این نهاد شمار افراد نیازمندان در سال روان که از کمک برنامه جهانی غذا محروم شدند، به ۱۰ میلیون نفر رسیده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала