سخنگوی وزارت صحت در مصاحبه اسپوتنیک: ۱۳ میلیون نفر را واکسین ضد کرونا کرده ایم

شرافت زمان عمر، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان
شرافت زمان عمر، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2023
عضو شوید
اختصاصی
شرافت زمان عمر، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان در مصاحبه با اسپوتنیک افغانستان درمورد همکاری های افغانستان با کشورهای منطقه در بخش صحت، وضعیت مبارزه با بیماری های ساری و دیگر موارد صحبت کرد.
شرافت زمان عمر، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان در مصاحبه با اسپوتنیک افغانستان در رابطه با همکاری های روسیه و افغانستان در بخش صحت و آموزش کارمندان صحی افغانستان، گفت: در اين مورد ( ارتقای ظرفيت) ما با قطر، ايران پاکستان و چندين ممالک دیگر صحبت کرده ام، ان شاء الله نتيجه مثبت خواهند داشت و در بخش ارتقاء ظرفيت با روسيه هم صحبت شده است. ۲۰ نفر داکتران را برای تخصص به پاکستان روان کرديم.
سخنگوی وزارت صحت عامه درمورد مشکلات عمده در بخش مبارزه با بیماری ها همه گیر و ساری در افغانستان گفت:
الحمدلله حال در بخش مبارزه با امراض ساری ما موفق هستيم مثلآ در مورد پوليو ، واقعات نسبت به گذشته زياد کم شده است، قبلا در سال ۲۰۲۰ واقعات ۵۴ بود ولی حال سال گذشته صرف دو واقعه داشتيم همینطور مبارزه با کرونا ما موفق شديم که به اندازه ۱۳ ميلون مردم خود را واکسين کنیم.
اسپوتنیک: آیا در اماکن درسی تحت کنترول وزارت صحت عامه برای دختران و زنان محدودیت وجود دارد؟
سخنگوی وزارت صحت عامه: صرف برای حجاب و احکام شرعی دعوت شده است و اصول اسلام عملی شده است ، ديگر درس ها در بخش های صحت جريان دارد.
جوزجان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2023
سنگ تهداب یک مرکز صحی با هزینه مالی مردم در جوزجان گذاشته شد
اسپوتنیک: موضوع پلان برای تغییر سیستم تحصیلات افغانستان به مثل سیستم تحصیلات پاکستان چقدر واقعیت دارد؟ دلیل انتخاب این سیستم چه است؟
سخنگوی وزارت صحت عامه: ما ميخواهيم که سيستم صحی با معيار دنيا برابر شود، در اصل ما ميخواهيم که با يک سيستم جهانی افيليشن داشته باشیم، و در اين بخش کار ميکنيم اين که Royall college of physicians يک سيستم جهانی است، و در بریتانیا است برای افيليشین اول بايد در منطقه يک افيليشن داشته باشیم، ما نه تنها سيستم پاکستان بلکه ميخواهيم که سيستم جهانی عملی کنیم و در اين بخش با ممالک زياد صحبت کرده ام.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала