ایالات متحده چندین جنگنده F-16 را در رومانیا مستقر خواهد کرد

CC BY-SA 4.0 / 대한민국 국군 Republic of Korea Armed Forces / 2012년 3월 공군 20비 최대 출격 훈련(4) (remix) (cropped image)Истребитель F-16 вооруженных сил Республики Корея
Истребитель F-16 вооруженных сил Республики Корея - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2023
عضو شوید
ایالات متحده چندین فروند F-16 در رومانیا برای محافظت از حریم هوایی مستقر خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه های رومانیایی روز شنبه با استناد به توافق بین وزارت خارجه رومانی و وزارت امور خارجه امریکا گزارش دادند که ایالات متحده چندین جنگنده F-16 را برای نیازهای ماموریت امنیت هوایی ناتو در رومانیا مستقر خواهد کرد.
روز چهارشنبه، شبکه تلویزیونی رومانی Antena-3 به نقل از آنگلا تیلوار، وزیر دفاع رومانی، گزارش داد که بقایایی که ممکن است بخشی از هواپیماهای بدون سرنشین باشد در این کشور پیدا شده است.
وی تاکید کرد که این اشیاء خطری ندارند.
رئیس جمهور رومانیا کلاوس یوهانیس خواستار تحقیقات فوری شد. رهبر حزب اتحاد برای نجات رومانیایی ها، کاتلین درول، مقامات کشور را به پنهان کردن اطلاعات متهم کرد و تاکید کرد که باید با ناتو مشورت می شد.
رادیو رومانیا بین المللی گزارش داد: "حادثه با بقایای هواپیماهای بدون سرنشین کشف شده در رومانیا در جریان گفتگوی تلیفونی وزیر امور خارجه لومینیکا اودوبسکو و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده مورد بحث قرار گرفت. همچنین درباره تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه دفاع هوایی صحبت شد و در این زمینه به استقرار چند جنگنده اف-16 نیروی هوایی امریکا در خاک رومانیا برای پشتیبانی از ماموریت های امنیت هوایی ناتو اشاره شد. روز قبل، کاتالین کاوالتس، سفیر ایالات متحده در بخارست و آنجل تیلوار، وزیر دفاع ملی نیز در مورد تقویت مربوطه صحبت کردند."
Вид на столицу Румынии Бухарест - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2023
ترس و لرز رومانیا ناشی از حملات روسیه به تاسیسات اوکراین
خاطرنشان می شود که مقامات امریکایی نسبت به امنیت منطقه دریای سیاه با توجه به حملات اخیر به بنادر اوکراین در دانوب ابراز نگرانی کرده و از علاقه و مشارکت رومانی در یافتن راه حل های موثر در این زمینه به همراه ایالات متحده، کمیسیون اروپا و اوکراین قدردانی کردند.
دوشنبه شب هشدار حمله هوایی در منطقه اودسا اوکراین اعلام شد و رسانه های اوکراینی از وقوع انفجار در شهر ازمیل خبر دادند. فرماندهی عملیاتی "جنوب" اوکراین گزارش داد که تجهیزات شرکت های کشاورزی و صنعتی در منطقه آسیب دیده است. اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین روز دوشنبه با اشاره به سرویس مرزی اوکراین در شبکه های اجتماعی نوشت که ظاهراً پهپادهای روسی در خاک رومانیا سقوط و منفجر شده اند. در پاسخ، وزارت دفاع رومانیا گفت که تسلیحات روسی هرگز "تهدید مستقیم نظامی علیه قلمرو ملی یا آب‌های سرزمینی رومانیا" ایجاد نکرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала