ترس و لرز رومانیا ناشی از حملات روسیه به تاسیسات اوکراین

© Fotolia / Adina feleaВид на столицу Румынии Бухарест
Вид на столицу Румынии Бухарест - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2023
عضو شوید
سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع رومانیا روز یکشنبه اعلام کرد که حملات روسیه به زیربنا‌های اوکراین تهدید نظامی برای رومانیا نیست.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که قوای هوا-فضای روسیه حمله گروهی پهپادی شبانه به تأسیسات ذخایر مواد سوخت که برای تأمین تجهیزات نظامی به قوای مسلح اوکراین در بندر رنی در منطقه اودسا استفاده می شود، انجام دادند.
در این بیانیه آمده است: "سازمان های مسئول وزارت دفاع ملی وضعیت ناشی از حملات شب گذشته پهپادهای روسی به زیربنا های بندر رنی را به صورت بلادرنگ رصد کردند. وسایل حمله استفاده شده توسط فدراسیون روسیه هرگز تهدید نظامی مستقیم برای آنها ایجاد نکرده است".
Беспилотник Zephyr, спроектированный инженерами Airbus - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2022
سقوط یک پهپاد در رومانیا، 100 کیلومتر دور از مرز اوکراین
وزارت دفاع رومانیا همچنین خاطرنشان کرد که بخارست به شدت وضعیت زمین، دریا و حریم هوایی کشور را تحت نظر دارد و همچنین در حال تقویت دفاع در جناح شرقی، به مثابه بخشی از اقدامات ایجاد شده مطابق با برنامه های ملی و متحدین است.
حملات به زیربناهای اوکراینی قوای مسلح روسیه در 10 اکتوبر 2022، دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه آغاز شد که به گفته مقامات روسیه، سرویس های ویژه اوکراین در پشت آن قرار دارند. این حملات بر روی تاسیسات انرژی، صنایع دفاعی، قوماندانی نظامی و ارتباطات در سراسر کشور انجام می شود. از آن زمان، هشدارهای حمله هوایی هر روز در مناطق اوکراین و گاهی در سراسر کشور اعلام شده
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала