وزارت خارجه روسیه سفیر ارمنستان را احضار کرد

© Sputnik / Vitaliy BelousovЗдание Министерства иностранных дел РФ в Москве
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2023
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه سفیر ارمنستان را احضار کرد و یادداشت اعتراضی را به وی تسلیم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد، واغارشک هاروتونیان سفیر ارمنستان در مسکو به دلیل یک سری اقدامات غیردوستانه از سوی ایروان به وزارت خارجه روسیه احضار شد.
این وزارتخانه تاکید کرد: هاروتونیان سفیر ارمنستان در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد و تذکرات شدیدی به وی ابلاغ شد.
این وزارتخانه خاطرنشان کرد که ما در مورد آغاز روند تصویب اساسنامه رم ICC در این جمهوری، سفر همسر نخست وزیر نیکول پاشینیان به اوکراین و انتقال کمک های بشردوستانه به رژیم کی‌یف و همچنین رزمایش نظامی در این کشور با مشارکت آمریکا صحبت می کنیم.
علاوه بر این، به دلیل اظهارات توهین آمیز آلن سیمونیان، رئیس مجلس ملی ارمنستان، به ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه و کل این وزارتخانه، یادداشت اعتراضی به سفیر داده شد. علاوه بر این، این اداره نگرانی خود را در مورد بازداشت میکائیل بادالیان وبلاگ نویس و اشوت گئورکیان، ستون نویس اسپوتنیک ارمنستان در قلمرو جمهوری ابراز کرد.
Армянские военнослужащие на торжественной церемонии открытия широкомасштабных международных стратегических командно-штабных учений Восток-2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2023
واکنش کرملین درمورد مانور نظامی مشترک ارمنستان و امریکا
همانطور که وزارت امور خارجه اعلام کرد، مسکو قاطعانه بر این باور است که روسیه و ارمنستان متحد باقی می مانند و همه توافقات برای توسعه و تقویت روابط به نفع مردم هر دو کشور اجرا خواهد شد. به ویژه، ما در مورد سازماندهی تمرینات در چارچوب CSTO و اعزام کمیسیون نظارت سازمان به کشور برای کمک به حل اختلافات بین ایروان و باکو صحبت می کنیم.
روز قبل، رئیس سازمان همکاری های روسیه Rossotrudnichestvo، اوگنی پریماکوف، گفت که میکائیل بادالیان، وبلاگ نویس طرفدار روسیه در ارمنستان ناپدید شده است. به گزارش اسپوتنیک ارمنستان، این مرد به همراه آشوت گئورکیان، ستون نویس آژانس در شهر گوریس بازداشت شد. هر دو به بازپرس تحویل داده شدند.
Блогер Мика Бадалян среди участников оппозиционного шествия на шестой день акции неповиновения (6 мая 2022). Еревaн - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2023
دستگیری یک ستون نویس و یک وبلاگ نویس اسپوتنیک در ارمنستان
بعداً کمیته تحقیقات ارمنستان تأیید کرد که گوورکیان و بدالیان و همچنین پنج نفر دیگر در پرونده قاچاق غیرقانونی سلاح گرم بازداشت شده اند.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه، در اظهار نظر درباره آنچه رخ داده است، اعتراف کرد که غرب می تواند پشت این وضعیت باشد. وی همچنین رد نکرد که این حادثه تحریک دیگری به دلیل برگزاری همایش رسانه ای روسی-ارمنی در ایروان با هدف بدتر شدن روابط بین دو کشور باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала