اسلام آباد: تسلیحات امریکایی در افغانستان" به دست تروریست ها افتاده است"

© AP Photo / Rahmat GulАмериканские бронемашины MRAP на базе Баграм в Афганистане, покинутой американскими военными
Американские бронемашины MRAP на базе Баграм в Афганистане, покинутой американскими военными  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2023
عضو شوید
وزارت خارجه پاکستان می گوید که تسلیحات امریکایی در افغانستان "به دست تروریست ها افتاده است".
به گزارش اسپوتنیک، ممتاز زهرا بلوچ نماینده رسمی وزارت امور خارجه پاکستان در یک نشست خبری اعلام کرد که تسلیحات باقی مانده پس از خروج امریکاا از افغانستان به دست تروریست ها افتاد.
به نقل از اکسپرس تریبون، بلوچ گفته است: "ما کسی را مقصر نمی‌دانیم، اما سلاح‌های امریکایی به جا مانده در افغانستان نیازمند توجه جهانی است زیرا به دست گروه‌های تروریستی افتاده است".
این دیپلمات افزود که پاکستان به دولت موقت افغانستان ابراز نگرانی کرده است که از حملات تروریستی از خاک افغانستان که طی آن افراط گرایان از سلاح های امریکاایی استفاده کرده اند، ابراز نگرانی کرده است.
ناتوانی پنتاگون در نظارت بر تجهیزات حساس امریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2020
ناتوانی پنتاگون در نظارت بر "تجهیزات حساس" امریکایی در افغانستان
رسانه های محلی گزارش دادند که این هفته توسط ستیزه جویان تحریک طالبان پاکستان** (TTP) در حملات این هفته به ایست های بازرسی ارتش پاکستان در شمال غربی استان خیبر پختونخوا در مرز افغانستان استفاده شد.
پیش از این، ذبیح الله مجاهد، نماینده طالبان* که قدرت را در افغانستان به دست گرفته بود، استدلال کرد که سلاح های ساخت امریکاا که توسط ایالات متحده در افغانستان به جا مانده در انبارها نگهداری می شود و فروش آنها ممنوع است. مجاهد گفت: از زمان اخراج نیروهای خارجی و به دست گرفتن قدرت توسط طالبان، تمامی سلاح‌ها، تجهیزات و وسایل نقلیه در انبارها و ذخایر کشور نگهداری می‌شود و هیچ‌کس اجازه جابجایی و فروش آنها را ندارد.
این در حالی است که جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا روز پنج‌شنبه، 16 سنبله، در یک نشست خبری در مرکز رسانه‌های خارجی در پایتخت این کشور گفته است: "هیچ تجهیزاتی از سربازان امریکایی باقی نمانده است. زمانی که عملیات تخلیه خود را کامل کردیم، مقدار کمی تجهیزات و هواپیما وجود داشت و پس از انهدام آن‌ها خارج شدیم".
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
تحریک طالبان پاکستانی**— سازمان تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала