طعم تلخ نبرد در اوکراین برای تانک چلنجر-2 انگستان

© AP Photo / Pete Bristo, British ArmyБританские солдаты на танке Challenger в пустыне Омана
Британские солдаты на танке Challenger в пустыне Омана  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2023
عضو شوید
تانک چلنجر- 2 ساخت انگلستان در نخستین نبردش در اوکراین طعم تلخ شکست را چشید و سوخت.
به گزارش اسپوتنیک، ویدیوهای میدان نبرد اوکراین یک تانک چلنجر- 2 نابود شده را نشان می دهد که بشکه اش در دود پوشانده شده است. بر اساس گزارش بریتیش پرس، این حادثه ظاهراً در 4 سپتامبر رخ داده است. این روزنامه به نقل از منابع دفاعی بریتانیا ادعا می کند که خدمه اوکراینی زنده مانده اند.
به گزارش رسانه ها، تانک جنگی مهم بریتانیایی که در سال 1994 وارد خدمت شد، برای اولین بار پس از تقریبا 30 سال در نبرد منهدم شد. پیش از آن، چلنجر 2 تنها یک بار، در سال 2003، پس از اینکه زیر آتش دوستان در عراق قرار گرفت، مورد اصابت شدید قرار گرفت. به گفته مایکل مالوف، تحلیلگر ارشد سابق سیاست امنیتی در دفتر وزیر دفاع ایالات متحده، این تبلیغ چندان خوبی برای این تانک نیست.
Уничтоженный британский танк Challenger 2 в зоне проведения СВО. Кадр видео - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2023
کلوپ ویدیو
چلنجر بریتانیایی درحال سوختن در منطقه عملیات ویژه + ویدیو
مایکل مالوف به اسپوتنیک گفت: اگر این تأیید شود، نشان می‌دهد که چلنجر، مانند هر تجهیزات دیگری که در میدان قرار می‌گیرد، می‌تواند از بین برود. "هیچ چیز نابود نشدنی وجود ندارد. و این نیز نشان می دهد که اوکراینی ها واقعا مجهز نیستند. آنها تعداد بسیار محدودی چلنجر دارند. آنها فقط 14 تانک چلنجر دارند." و آموزش آنها حداقل است. شما نیاز به ماه ها و ماه ها آموزش دارید و آنها ندارند. من اضافه می کنم که این همان چیزی است که ما در مورد اف -16 با آن روبرو هستیم، خلبانان در مورد اف -16، نه تنها باید نحوه رانندگی با اف-16 را یاد بگیرند. آنها ابتدا باید انگلیسی را یاد بگیرند، تمام دستورالعمل ها به زبان انگلیسی است. و من مطمئن هستم که این در مورد تجهیزات بریتانیایی نیز صدق می کند که بسیار پیچیده است. چالش ها بسیار پیچیده هستند.
این کارشناس نظامی انتظار دارد که استفاده و کارآیی چلنجر 2 به دلیل تعداد محدود آنها "به حداقل برسد" و "به دلیل تغییر آب و هوا بدتر شود."
Танк Challenger 2 Британских Вооруженных сил - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
تانک چلنجر 2 بریتانیا هم خوب می سوزد + ویدیو
مالوف توضیح داد: هوا به زودی تغییر می کند. بنابراین تانک ها ممکن است ناکارآمد شوند، ممکن است در باتلاق گیر کنند، که باعث می شود آنها به اهداف نرسند. ناگفته نماند آموزش لجستیکی که آنها فقط برای آن 14 تانک نیاز دارند، علاوه بر آموزش لجستیکی که برای 31 آبرامز مورد نیاز است، که اگرچه قرار است بسیار قدرتمند و موثر باشد، اما دارای آسیب پذیری هایی است و چلنجراین کار را انجام می دهد. هیچ چیز آسیب ناپذیر نیست. هیچ چیز.
مالوف خاطرنشان کرد که او به یاد نمی آورد که از چلنجر "این همه" در مبارزات واقعی استفاده شده باشد. به گفته همکار اسپوتنیک، رقبا به سختی در معرض انواع جنگ هایی قرار گرفته اند که تانک های آبرامز و سایرین در معرض آن قرار گرفته اند. وی خاطرنشان کرد: در مقابل، تانک های روسی تجربه بیشتری در میدان جنگ دارند.
این تحلیلگر امنیتی گفت: بریتانیایی ها درگیر جنگ های زیادی نبوده اند. من فکر می کنم آنها محدودیت های بسیار سختی برای صادرات به کشورهای دیگر دارند. به طوری که این امر باعث شده است که هر چالشی درگیر هر جنگی باشد، هیچ کدام واقعاً به ذهن نمی رسد. من فکر نمی کنم که بریتانیایی ها از آنها در افغانستان استفاده می کردند، زمین برای آن قابل استفاده نبود. فکر می‌کنم چلنجرها اولین طعم مبارزه واقعی را می‌ چشند.
به گفته وی، با توجه به اینکه ارتش روسیه از قدرت هوایی قابل توجه و دفاع "بسیار مهیب" برخوردار است، تانک های چلنجر 2 اوکراینی با مشکلات زیادی روبرو هستند.
در همین حال، ارتش های چندملیتی بریتانیا اخیراً اعتراف کردند که بریتانیا دیگر قادر به تولید لوله های تفنگ کالیبر بزرگ نیست که احتمالاً ممکن است به مشکل تسلیح اوکراین بیفزاید.
به گفته مالوف، مشکل رژیم کی یف بسیار بزرگتر از آن است، زیرا ارتش اوکراین از نظر تجهیزات نظامی و نیرو متحمل خسارات زیادی شده است. این کارشناس تاکید کرد: هیچ کس یک ضد حمله به این شکل را نمی بیند. به گفته وی، آمریکایی ها و اروپایی ها نسبت به ارسال کمک های مالی و نظامی بیشتر به کی یف تردید دارند.
مالوف گفت: مطالعات سیاسی زیادی وجود دارد که مایل به این کار نیستند، نظرسنجی هایی از اروپا و به ویژه از ایالات متحده است. این چیزی است که من می بینم. به دست آوردن بودجه بیشتر دشوارتر می شود. بایدن آن 113 میلیارد دالر را می خواست و برای سال مالی 2023 ما تصویب شد، انجام شد. و بایدن برای 34 میلیارد دالر دیگر به نظر من می آید. در حال حاضر در کنگره برای تصویب این مقدار مقاومت وجود دارد. و همه اینها در لایحه مجوز دفاعی ما گنجانده شده است و این باتلاق است. و اکنون کنگره در حال حاضر خارج از جلسه است، آیا آنها باید در زمان بازگردند یا خیر، اما بودجه وزارت دفاع و سایر آژانس ها در حال نزدیک شدن است و ما در پایان سپتامبر در معرض خطر جدی قرار داریم. تعطیلی دولت به این دلیل که کنگره نمی تواند موافقت کند، مگر اینکه آنها با یک قطعنامه مستمر موافقت کنند، در حال حاضر نمی توانند با بازپرداخت آژانس ها موافقت کنند.
به گفته این کارشناس، مردم در غرب مشغله های زیادی از جمله تورم، رکود اقتصادی و غیره دارند.
وی تصریح کرد: دموکرات‌ها باید تلاش کنند تا اوکراین را به موضوعی غیرسیاسی برای سال 2024 تبدیل کنند. مالوف در پایان گفت: دلیل دیگری غیر از تمرکز بر اتهامات فساد مالی او در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала