- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

تانک چلنجر 2 بریتانیا هم خوب می سوزد + ویدیو

© Photo / Crown Copyright Танк Challenger 2 Британских Вооруженных сил
Танк Challenger 2 Британских Вооруженных сил - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2023
عضو شوید
تانک چلنجر 2 در نبرد برای نخستین بار از زمان آغاز بکارگیری اش در سال 1994 اینبار در عملیات ویژه روسیه سوخت.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری گاردین روز سه‌شنبه گزارش داد، که یک تانک چلنجر 2 بریتانیا برای نخستین بار پس از نزدیک به 30 سال خدمت در نبرد نابود شده است.
پیش از این، ولادیمیر روگوف رئیس جنبش عمومی زاپروژیا "ما با روسیه هستیم" درباره نابودی نخستین تانک چلنجر 2 در منطقه زاپروژیا صحبت کرده بود: ویدیویی با یک تانک که از آن دود بلند می شود در شبکه های اجتماعی منتشر شد. پیش از آن بارها از نابود شدن تانک های لئوپارد آلمانی گزارش شده بود، امادرباره ای سوختن چلنجر 2 بار نخست است.
این نشریه می گوید: "ویدئویی از میدان جنگ که در شب در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، ظاهراً نابود شدن تانک چلنجر 2 انگلیسی را نشان می دهد. برای نخستین بار یکی از این تانک ها در نبرد نابود شد".
این نشریه خاطرنشان می شود، که تانک چلنجر 2 در سال 1994 وارد خدمت ارتش بریتانیا شد. این بدان معناست که این خودروی جنگی برای نخستین بار پس از نزدیک به 30 سال خدمت خود در جریان نبرد از سوی دشمن نابود شده است.
در همان زمان، ویب سایت ارتش بریتانیا همچنان می گوید، که چلنجر 2 "هرگز از دشمن شکست نخورده است".
گاردین می نویسد: تانک چلنجر 2 دیگر نیز در سال 2003 در عراق نابود شد، اما پس از آن این اتفاق به دلیل قرار گرفتن زیر آتش دوستان رخ داد. در مجموع، بریتانیا 14 چلنجر 2 به اوکراین تحویل داد.
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، از جمله نه تنها تامین تسلیحات، بلکه آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها، دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала