امریکا 190 خودروی زرهی MRAP به اوکراین می دهد

© Photo / Public domain / U.S. Marine Corps / Cpl. Frank Cordoba Тяжелая американская бронемашина класса MRAP Cougar 4x4
 Тяжелая американская бронемашина класса MRAP Cougar 4x4  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2023
عضو شوید
سفیر امریکا در کیف از برنامه انتقال 190 خودروی زرهی MRAP به اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، بریجت برینک سفیر امریکا در کیف گفت، که ایالات متحده 190 خودروی زرهی MRAP را به اوکراین منتقل خواهد کرد.
برینک در صفحه ایکس (تویتر پیشین) خود نوشت: "ایالات متحده 190 MRAP (به کیف) ارائه خواهد کرد".
Погрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2023
اعلام بسته ای کمک نظامی جدید امریکا برای اوکراین
اِمرَپ (انگلیسی: MRAP) که مخفف کلمه‌های "Mine-Resistant Ambush Protected" است به معنی مقاوم و محافظت شده در برابر ماین و کمین می‌باشد. امرپ یک اصطلاح برای وسایل نقلیه نیروهای نظامی ایالات متحده امریکا است که به عنوان بخشی از برنامه امرپ و به طور خاص برای مقاومت خودروها در برابر بمب کنارجاده‌ای (IED) و کمین‌ها طراحی شده‌اند. در سال 2007 برنامه امرپ وزارت دفاع ایالات متحده امریکا به عنوان پاسخی به افزایش تهدیدات بمب کنارجاده‌ای در طول جنگ عراق آغاز شد. ایالات متحده از سال 2007 تا 2012 تحت برنامه امرپ بیش از 12000 وسیله نقلیه مختلف امرپ را در عراق و افغانستان جا به جا کرد. کاربران خودروهای امرپ ایالات متحده امریکا و دیگر کشورهای هم پیمان امریکا هستند.
یادآوری می کنیم، که روسیه به دلیل فرستادن جنگ افزارها به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وی تاکید کرد، که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در انگلیس، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала