طالبان پاکستانی: چند روستا را در چترال خیبرپختون‎خواه گرفتیم

© https://twitter.com ترور یکی از اعضای ارشد طالبان پاکستان در خاک افغانستان
 ترور یکی از اعضای ارشد طالبان پاکستان در خاک افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2023
عضو شوید
رسانه‌های پاکستان به نقل از اعضای "تی‌تی‌پی" گزارش داده‌اند، که جنگجویان این گروه چند روستا را در ولسوالی چترال ایالات خیبرپختون‎خواه آن کشور تصرف کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، روزنامه خراسان روز چهارشنبه ۶ سپتمبر، به نقل از سخنگو و یکی از فرماندهان کلیدی طالبان پاکستانی، در صفحه اجتماعی ایکس نوشته است، که جنگ‌جویان این گروه عملیاتی را در چندین روستای ولسوالی چترال، از ولسوالی‌های هم‌مرز با ولایت‌های کنر، نورستان و بدخشان افغانستان راه‌اندازی کرده‌اند.
این روزنامه نوشته است: "ساعت ۴ صبح امروز یک عملیات در ولسوالی چترال توسط تحریک طالبان پاکستان راه اندازی شده و روستاهای مختلفی تصرف شده‌اند."
محسن داور: طالبان را پاکستان برای جنگیدن در برابر پشتون ها و افغانستانی ها ایجاد کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2023
محسن داور به خواجه آصف: اگر طالبان افغانستانی "مبارزان آزادی" اند، طالبان پاکستانی هم آزادی خواه اند
در همین حال، محسن داور، عضو پیشین جنبش تحفظ پشتون‌ها و مجلس نمایندگان پاکستان گزارش روزنامه خراسان را باز نشر و نسبت به این حمله ابراز نگرانی کرده است.
او اضافه کرده است: "به نظر می‌رسد تلاش‌ها برای محاصره بندر واخان در جریان است. استراتژی‌های جنگ نیابتی جدید در حال روشن‌ شدن است. هیچ فوریتی در مورد هیچ یک از آن در جریان اصلی وجود ندارد".
بندر واخان در کوهستان پامیر بدخشان قرار دارد و افغانستان را از شمال شرقی به چین، تاجیکستان و پاکستان وصل می‌کند.
واخان تنها راه ارتباطی میان افغانستان و سن‌کیانگ یا کاشغر در چین قدیم است.
با این حال، مقام‌های پاکستانی تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.
یادآوری می کنیم، که از دو سال به این‌سو، تحریک طالبان پاکستان حملات‌شان را در این کشور افزایش داده‌اند و تلفات زیادی به نظامیان و غیرنظامیان در آن کشور وارد کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала