محسن داور به خواجه آصف: اگر طالبان افغانستانی "مبارزان آزادی" اند، طالبان پاکستانی هم آزادی خواه اند

© Mohsin Dawar Twitter محسن داور: طالبان را پاکستان برای جنگیدن در برابر پشتون ها و افغانستانی ها ایجاد کرده است
محسن داور: طالبان را پاکستان برای جنگیدن در برابر پشتون ها و افغانستانی ها ایجاد کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2023
عضو شوید
یک عضو پارلمان پاکستان روز دوشنبه با انتقاد از سخنان وزیر دفاع پیشین این کشور گفت، که او با طالبان افغانستانی و پاکستانی برخورد دوگانه دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، محسن داور، از رهبران جنبش حفاظت از حقوق پشتون‌های پاکستان در واکنش به سخنان خواجه محمد‌ آصف، وزیر پیشین دفاع پاکستان که طالبان افغانستانی را "مبارزان آزادی" خوانده گفته: "اگر طالبان افغانستانی مبارزان آزادی اند پس طالبان پاکستانی که هم برای آزادی می‌جنگند، چنین اند".
خواجه محمد آصف طالبان افغانستانی را مبارزان "راه آزادی" توصیف کرده است. او روز دوشنبه در بگو‌مگو با امرالله صالح در پلتفرم ایکس، از او بخاطر اظهارات‌اش در مورد فروپاشی پاکستان مانند اتحاد شوری انتقاد کرده‌ است.
محسن داور: طالبان را پاکستان برای جنگیدن در برابر پشتون ها و افغانستانی ها ایجاد کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2023
محسن داور: راهبرد اشتباه پاکستان در افغانستان سبب رشد گروه های تندرو در این کشور شد
خواجه آصف خطاب به صالح گفته: "او جای‌گاه‌اش را در افغانستان به دست گروهی از جنگ‌جویان راه آزادی از دست داده‌است." وزیر دفاع پیشین پاکستان طالبان را مبارزان نترس یاد کرد که علیه ناتوی مجهز جنگیده‌اند.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که مقام‌های پاکستانی گروه تی‌تی‌پی را که برنامه‌های مشابه با طالبان دارند، یک گروه تروریستی می‌دانند.
محسن داور در ادامه سخنان خود دلیل ترس پاکستان از تروریسم را سفید نمایی و سر‌درگمی سیاست مداران اصلی پاکستان نسبت به طالبان می‌داند.
یادآوری می کنیم، که پیش از این روزنامه اکسپرس تربیون پاکستان به نقل از مقام‌های این کشور طالبان پاکستانی و افغانستانی را دو روی یک سکه دانسته‌ است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала