وزیر خارجه اوکراین دوربنا مذاکرات با روسیه را مطرح کرد

© AP Photo / Fabrizio Benschدیمیتری کولیبا وزیر امور خارجه اوکراین
دیمیتری کولیبا وزیر امور خارجه اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2023
عضو شوید
دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین معتقد است که راه دیپلماسی با روسیه از طریق میدان جنگ می گذرد.
به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه، وزیر خارجه اوکراین در نشست سفرا در وین صحبت کرد و از طریق لینک ویدیویی ارتباط برقرار نمود. در این مراسم الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش نیز حضور داشت. پنج‌شنبه گذشته، شالنبرگ طی مصاحبه‌ای با برنامه رادیویی اتریشی Ö1-Morgenjournal گفت که اتریش خواهان یک راه‌حل دیپلماتیک برای درگیری در اوکراین شد، اما این مربوط به کیف میشود که تصمیم بگیرد و چه زمانی گامی به سوی مذاکرات بردارد.
Вид на столицу Румынии Бухарест - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2023
ترس و لرز رومانیا ناشی از حملات روسیه به تاسیسات اوکراین
کولبا در طول سخنرانی خود گفت: "هیچ کشوری در جهان بیش از اوکراین خواهان صلح نیست. اما برخی از جنگ ها فقط درگیری یا اختلافات سرزمینی نیستند."
به گفته وی، مناقشه را نمی توان به سادگی با آوردن طرفین به میز مذاکره پایان داد. وزیر اوکراین معتقد است که توقف درگیری تنها به روسیه مهلت می دهد و از آن برای آماده سازی حمله جدید استفاده می کند. وزیر امور خارجه تصریح کرد: راه دیپلماسی از میدان نبرد می گذرد.
به نظر او، مطابق با فرمول ولادیمیر زلنسکی، به "صلح عادلانه و پایدار" نیاز است. وی افزود که بدون تمامیت ارضی اوکراین در داخل سرحدات، همانطور که در سال 1991 تعریف شده "صلح عادلانه" وجود نخواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала