نکات اصلی از اظهارات پوتین و اردوغان قبل از مذاکرات سوچی + ویدیو

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и президент Турецкой Республики Реджеп Тайип Эрдоган во время встречи
Президент РФ Владимир Путин и президент Турецкой Республики Реджеп Тайип Эрдоган во время встречи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2023
عضو شوید
مذاکرات پوتین و اردوغان در قالب گسترده در سوچی آغاز شد.
به گزارش اسپوتنیک، در محل اقامت ولادیمیر پوتین در سوچی، مذاکرات با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در قالب گسترده آغاز شد. پیش از آغاز دیدار رسمی، رهبران دو کشور گفتگوی کوتاهی داشتند.
یکی از موضوعات مورد انتظار مذاکرات، آینده معامله غلات است. به نوشته روزنامه ترکیه ای حریت، آنکارا با "امیدوارانه و محتاطانه" به موضوع از سرگیری آن نزدیک می شود.
روزنامه دیگر ترکیه ای "ملیت" نیز به نقل از منابع خود گزارش داد که اردوغان آمادگی خود را برای ایفای نقش میانجی برای حل مناقشه در اوکراین اعلام خواهد کرد.
همانطور که در کرملین اعلام شد، رهبران دو کشور علاوه بر موضوعات مهم بین المللی، در مورد توسعه همکاری های دوجانبه نیز گفتگو خواهند کرد.
اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این دیدار:
سرعت توسعه روابط روسیه و ترکیه حفظ می شود.
مسائل مربوط به بحران اوکراین در جریان گفتگو با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مورد بحث قرار خواهد گرفت.
ما آماده مذاکره در مورد توافق غلات هستیم وی همچنان در مورد همکاری روسیه و ترکیه در بخش انرژی گفت که توافقاتی بین تامین کنندگان و مصرف کنندگان اصلی هر دو طرف حاصل شده است.
در خصوص نیروگاه اتمی آکویو همه چیز طبق برنامه پیش می رود و سال آینده اولین واحد را راه اندازی خواهیم کرد و اولین واحد نیروگاه اتمی آکویو ترکیه در سال آینده راه اندازی می شود، که چشم اندازی برای توسعه همکاری ها به شمار می رود.
پوتین به حرکت و توافقات مطمئن بین روسیه و ترکیه در بخش انرژی اشاره کرد.
پوتین انتظار دارد که مذاکرات برای ایجاد هاب گاز در ترکیه در آینده نزدیک تکمیل شود.
پوتین گفت که در مذاکرات سوچی درباره وضعیت اوکراین با اردوغان صحبت خواهد کرد.
در عین حال اردوغان رئیس جمهور ترکیه، می گوید:
مذاکرات با پوتین در مورد "توافق غلات" برای جهان و کشورهای آفریقایی مهم خواهد بود.
رؤسای بانک مرکزی ترکیه و فدراسیون روسیه برای بررسی مراحل تسویه حساب به ارزهای ملی گفتگو خواهند کرد.
ساخت نیروگاه هسته ای آکویو در ترکیه با روند مثبتی ادامه دارد.
اردوغان ابراز اطمینان کرد که ترکیه و فدراسیون روسیه می توانند بر سر ساخت دومین نیروگاه هسته ای در جمهوری به توافق برسند.
همه دنیا به امید نتیجه مذاکرات او با پوتین در سوچی را تماشا می کنند.
ترکیه و روسیه به توسعه روابط در زمینه تامین گاز طبیعی به جمهوری ادامه خواهند داد.
ترکیه امیدوار است که فدراسیون روسیه بتواند هواپیماهای آبی خاکی اضافی را برای خاموش کردن آتش سوزی در جنگل های این جمهوری ارسال کند.
روز دوشنبه 4 سپتامبر، مذاکرات روسای جمهور روسیه و ترکیه در سوچی برگزار می شود. این اولین دیدار اردوغان و پوتین از زمان پیروزی رهبر ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری در ماه می سال جاری خواهد بود.
این اولین ملاقات حضوری آنها پس از تقریبا یک سال وقفه خواهد بود. روسای جمهور روسیه و ترکیه در مورد وضعیت پیرامون توافق غلات دریای سیاه و سایر موضوعات گفتگو خواهند کرد.
Рабочий визит президента РФ В. Путина в Иран - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2023
پوتین و اردوغان در سوچی درباره کدام مسائل صحبت خواهند کرد؟
در دسامبر 2004، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای اولین بار در 30 سال گذشته به ترکیه سفر کرد. در نتیجه سران دو کشور بیانیه ای مبنی بر تعمیق دوستی و مشارکت چند جانبه بین کشورها به تصویب رساندند. در سال 2009، بیانیه ای مبنی بر حرکت به سمت مرحله جدیدی از روابط و تعمیق بیشتر دوستی امضا شد.
اکنون گفت‌وگوی سیاسی روسیه و ترکیه به دلیل پویایی و کارآیی بالا قابل توجه است که قبل از هر چیز با ارتباط منظم و محرمانه پوتین و اردوغان مشخص می‌شود.
در سال 2022، آنها چهار جلسه حضوری برگزار کردند. پوتین و اردوغان در 27 آپریل 2023 در یک مراسم ویدیو کنفرانسی به مناسبت تحویل سوخت هسته ای ساخت روسیه به واحد نیروگاه شماره 1 نیروگاه هسته ای آکویو ترکیه شرکت کردند.
در سال 2022، 16 مکالمه تلفنی بین پوتین و اردوغان انجام شد. از آغاز سال 2023، روسای جمهور ده مکالمه تلفنی داشته اند که آخرین آن در 2 اگست سال جاری بوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала