بیش از 800 هزار درخواست کننده برای اسکان در امریکا هنوز در افغانستان هستند

© AP Photo / Gemunu AmarasingheFamilies evacuated from Kabul, Afghanistan walk through the terminal to board a bus after they arrived at Washington Dulles International Airport, in Chantilly, Va., Sept. 1, 2021.
Families evacuated from Kabul, Afghanistan walk through the terminal to board a bus after they arrived at Washington Dulles International Airport, in Chantilly, Va., Sept. 1, 2021. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2023
عضو شوید
840000 افغانی که برای برنامه اسکان مجدد ایالات متحده درخواست داده اند هنوز در افغانستان هستند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارشی که چالش ها را با برنامه ای که برای کمک به متحدان امریکا در درگیری دو دهه ای در نظر گرفته شده است، نشان می دهد که بیش از 840000 افغانی که برای برنامه اسکان مجدد با هدف افرادی که به تلاش های جنگی ایالات متحده در افغانستان کمک کرده اند درخواست داده اند هنوز در انتظار هستند.
گزارشی که روز پنجشنبه توسط بازرس کل وزارت امور خارجه امریکا منتشر شد، اقداماتی را که این وزارت برای بهبود روند روادید مهاجرت ویژه برای افغان ها انجام داد، تشریح می کند. اما دو سال پس از خروج ایالات متحده از افغانستان و بازگشت طالبان به قدرت، چالش ها باقی مانده است.
برنامه ویزا در سال 2009 برای کمک به افغان هایی که دوشادوش امریکایی ها کار می کردند و برای انجام این کار با خطرات قابل توجهی روبرو بودند آغاز شد. برنامه مشابهی برای عراقی ها وجود دارد. هر دو برنامه با این انتقاد مواجه شده اند که پرونده ها بسیار کند پیش می روند و متقاضیان را در بلاتکلیفی خطرناک قرار می دهند.
و از زمانی که ایالات متحده افغانستان را ترک کرده است، تعداد افرادی که برای ویزا درخواست می کنند به شدت افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، در اکتبر 2021 کمی کمتر از 30000 متقاضی وجود داشت، اما تا دسامبر 2022 این تعداد به حدود 155000 افزایش یافت. این ارقام شامل اعضای خانواده ای نمی شود که در صورت تایید درخواست آنها اجازه اسکان مجدد با آنها را دارند.
مهاجرین افغان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2023
خطر اخراج و بی سرنوشتی پناهجویان هزاران افغان انتقال یافته به امریکا
در این گزارش آمده است که وزارت امور خارجه تخمین می زند که تا آوریل سال جاری بیش از 840,000 متقاضی برای برنامه ویژه ویزا و اعضای خانواده آنها در افغانستان باقی مانده اند. همه کسانی که درخواست می دهند پذیرفته نمی شوند. وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد که حدود 50 درصد از متقاضیان زمانی که درخواست های آنها در مرحله کلیدی در مراحل اولیه بررسی می شود، واجد شرایط نیستند.
این وزارتخانه همچنین گفت که از زمان آغاز به کار دولت بایدن در جنوری 2021 تا اول اگست سال جاری، نزدیک به 34000 ویزا برای متقاضیان و اعضای خانواده آنها صادر کرده است که به گفته وی افزایش قابل توجهی نسبت به سال های گذشته داشته است.
در این گزارش آمده است که این وزارتخانه کارکنان بیشتری را برای پردازش درخواست‌ها استخدام کرده است، با پنتاگون برای راستی‌آزمایی اشتغال متقاضیان هماهنگ شده و برخی از مراحل مورد نیاز متقاضیان را حذف کرده است. اما، گزارش می‌گوید، کارهای بیشتری می‌توانست انجام دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала