قمی واشنگتن را در ارتباط با افزایش فعالیت داعش در افغانستان متهم کرد

© Sputnikحسن کاظمی قمی، رییس نمایندگی سیاسی (سفارت) جمهوری اسلامی ایران در افغانستان
حسن کاظمی قمی، رییس نمایندگی سیاسی (سفارت) جمهوری اسلامی ایران در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2023
عضو شوید
حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه ایران در افغانستان روز جمعه گفت: ایالات متحده مسئول تشدید فعالیت داعش* در افغانستان است و هدف آنها ایجاد مشکل برای ایران، روسیه و چین است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، کاظمی قمی، سفیر ایران در کابل، امریکا را به افزایش فعالیت گروه های تروریستی مانند داعش در افغانستان متهم کرد، گفت: تقویت داعش در افغانستان با هدف ایجاد مشکل برای کشورهای آسیای میانه، ایران، چین و روسیه است.
در پایان ماه اگست، طالبان** که افغانستان را کنترل می کند، گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد تهدیدات صلح توسط داعش از افغانستان را که در همان زمان ارائه شد، بی اساس دانست.
طالبان گفته است که "هرکس چنین ادعاهای بی‌اساسی را مطرح می‌کند، یا فاقد اطلاعات است و یا روحیه داعش را تقویت می‌کند که از این نوع تبلیغات گستاخ می‌شود، بی‌ثباتی در منطقه را تحریک می‌کند".
پرچم ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2023
حمله داعش به مشهد توسط طالبان خنثی شد
طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد: "اینکه فعالیت داعش در افغانستان طی یک سال گذشته به صفر رسیده است و یک سازمان بین‌المللی چنین تبلیغات غیرمستند و منفی را منتشر می‌کند و نمی‌تواند دلیلی بر این امر ارائه کند، وضعیت این سازمان را زیر سؤال می‌برد".
داعش* —یک سازمان تروریستی در روسیه ممنوع شد.
طالبان* *— این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала