- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

جدیدترین گزارش وزارت دفاع روسیه از مناطق عملیات ویژه

© Sputnik / Пресс-служба Черноморского флота ВМФ РФ /  مراجعه به بانک تصاویر Корабль ВМФ России
Корабль ВМФ России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2023
عضو شوید
در گزارش اول سپتامبر وزارت دفاع روسیه دربراه آخرین رویداد ها در محل اجرای عملیات نظامی ویژه اطلاعات ارائه شده است که در این مطلب می خوانید.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از وزارت دفاع روسیه از 25 آگست تا 1 سپتامبر، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه پنج حمله گروهی با سلاح‌های هوایی و دریایی دقیق و دوربرد به پست‌های فرماندهی، مراکز اطلاعات الکترونیکی و رادیویی دشمن، تأسیسات زیرساخت بندری، سایت های ذخیره مهمات و سلاح های غربی و همچنین فرودگاه ها آن انجام دادند.
Пуск высокоточной крылатой ракеты Калибр  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ارتش روسیه 5 حمله گروهی بر مواضع اوکراین در یک روز انجام داد
در نتیجه این حملات، کنترل سیستم تداخل رادیویی استراتژیک نیروهای مسلح اوکراین مختل شد، کارگاه های مونتاژ قایق های بدون سرنشین مورد استفاده رژیم کی‌یف برای اقدامات تروریستی، سیستم های پدافند هوایی، سیستم های موشک پرتاب چندگانه، خودروهای زرهی، و همچنین تسلیحات هواپیماهای ساخت غرب منهدم شد.
نکات اصلی از گزارش جدید وزارت دفاع فدراسیون روسیه در تاریخ 1 سپتامبر 2023 قرار دیل است:
در طول هفته، سخت ترین و پرتنش ترین وضعیت در مسیرهای دونتسک و زاپوروژیه ایجاد شد.
در طول هفته، پیچیده ترین و پرتنش ترین وضعیت در دونتسک و زاپوروژیه ایجاد شد.
از 25 آگست تا 1 سپتامبر، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه پنج حمله گروهی را در پست های فرماندهی، تأسیسات زیرساخت بندری و فرودگاه های نیروهای مسلح اوکراین انجام دادند.
در نتیجه حملات نیروهای مسلح فدراسیون روسیه ، کنترل سیستم تداخل رادیویی استراتژیک نیروهای مسلح اوکراین مختل شد ، کارگاه های مونتاژ قایق های بدون سرنشین از بین رفت.
نیروهای مسلح اوکراین در جهت زاپوروژیه 44 تلاش ناموفق برای حمله به مواضع واحدهای روسی انجام دادند.
نیروهای مسلح اوکراین در حال انتقال یکی از آخرین تشکیلات ذخیره استراتژیک، قطعه 71 Jaeger، به سمت زاپوروژیه هستند.
نیروهای مسلح فدراسیون روسیه تمام حملات نیروهای مسلح اوکراین در جهت زاپوروژیه را دفع کردند، بیش از 960 جنگنده دشمن در یک هفته منهدم شدند.
تلفات بالای نیروی انسانی نیروهای مسلح اوکراین در جریان ضد حمله به دلیل شکست مؤثر خودروهای زرهی اوکراینی توسط حملات از راه دور نیروهای روسی است.
فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین عمداً پرسنل را بدون پوشش به حملات "سپر انسانی" می اندازد تا بر موانع انفجار مین سربازان روسی با پای پیاده غلبه کنند.
تلفات نیروهای مسلح اوکراین در هفته در جهت یوژنودونتسک به 1025 سرباز رسید.
در جهت یوژنودونتسک، شدیدترین نبردها در جنوب استارومایورسکی انجام شد، نقشه های تهاجمی دشمن خنثی شد.
تلاش نیروهای مسلح اوکراین برای شکستن خطوط دفاعی روسیه در جهت دونتسک در نزدیکی كلشيفكي و مالويلينوفكيبا شکست مواجه شد.
نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در یک هفته 36 حمله نیروهای مسلح اوکراین را در جهت دونتسک دفع کردند، دشمن تا 2385 سرباز را از دست داد.
نیروهای مسلح روسیه در جهت کوپیانسک موقعیت تاکتیکی خود را با تصرف سنگرهای دشمن و ارتفاعات کلیدی بهبود بخشیدند.
نیروهای مسلح اوکراین در یک هفته 470 نظامی را در جهت کوپیانسک از دست دادند.
در جهت کراسنولیمانسکی، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه با موفقیت 14 حمله نیروهای مسلح اوکراین را در طول هفته دفع کردند، تلفات دشمن به 540 نظامی رسید.
نیروهای مسلح اوکراین در جهت خرسون 230 سرباز را در یک هفته از دست دادند.
طبق شهادت نظامیان اسیر شده نیروهای مسلح اوکراین، بیشتر پرسنل از انجام وظایف اجباری دنیپر خودداری می کنند.
ناوگان دریای سیاه کنترل دائمی بر اوضاع در دریای سیاه برقرار کرد، که باعث شد تلاش برای فرود آوردن یک واحد از نیروهای مسلح اوکراین در سواحل کریمه خنثی شود.
هواپیماهای جنگنده نیروهای هوافضای روسیه و سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در طول هفته چهار فروند هواپیمای جنگی اوکراینی و یک هلیکوپتر را سرنگون کردند.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت، که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала