- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

ارتش روسیه 5 حمله گروهی بر مواضع اوکراین در یک روز انجام داد

© Министерство обороны РФ /  مراجعه به بانک تصاویر Пуск высокоточной крылатой ракеты "Калибр"
Пуск высокоточной крылатой ракеты Калибр  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2023
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه: روسیه در یک هفته 5 حمله موشکی گروهی به اهدافی در اوکراین انجام داد.
به گزارش اسپوتنیک، کانال تلگرامی وزارت دفاع روسیه روز جمعه گزارش داد که نیروهای مسلح روسیه از 25 آگوست تا 1 سپتامبر، پنج حمله گروهی با تسلیحات دوربرد هوایی و دریایی با دقت بالا به اهداف اوکراینی انجام دادند.
وزارتخانه گفت: در بازه زمانی 25 آگوست تا 1 سپتامبر، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه پنج حمله گروهی با تسلیحات هوایی و دریایی با برد بلند با دقت بالا به پست‌های فرماندهی، مراکز اطلاعات الکترونیکی و رادیویی دشمن، تأسیسات زیرساخت بندری و سایت‌های ذخیره‌سازی مهمات و سلاح‌های غربی و همچنین به میادین هوایی آن انجام دادند.
همچنان سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه روز جمعه گزارش داد که ناوگان دریای سیاه روسیه کنترل دائمی بر منطقه آبی ایجاد کرد که این امر باعث شد تا این هفته ورود سربازان نیروهای مسلح اوکراین در کریمه را مختل کند و چهار قایق نظامی اوکراینی را منهدم کند.
ناوگان دریای سیاه نظارت مستمری بر وضعیت با انواع شناسایی در دریای سیاه ایجاد کرده است. این امر باعث شد در 29 تا 30 آگوست توسط نیروی دریایی ناوگان دریای سیاه تلاش برای ورود نیروهای عملیاتی قطعه خاص نیروهای مسلح اوکراین در سواحل کریمه برای ارتکاب اقدامات تروریستی خنثی شود و هواپیماهای نیروی دریایی چهار قایق نظامی و حداکثر 50 نظامی اوکراینی را منهدم کردند.
تانک امریکایی ابرامس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2023
دریافت ده تانک آبرامز از سوی کیف در میانه ای ماه سپتامبر
یادآوری می شود که پولیتیکو به نقل از یک مقام پنتاگون گزارش داد، که کی یف 10 تانک اول آبرامز امریکایی را در میانه ای ماه سپتامبر دریافت خواهد کرد، مقامات غربی امیدوارند که ورود این خودروها به نیروهای اوکراینی برتری لازم را در یک ضد حمله "ضعف کننده" بدهد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت، که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала